Ga naar inhoud

Lan verbinding heeft geen geldige IP configuratie


klibbrecht

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

beste, dank voor de reactie. voor wat de router betreft, is dit model D-link DIR615. ik heb alle kabels reeds verwijderd en teruggeplugt, en het internet werkt over het ganse huis, alleen niet met mijn vaste pc. Dezelfde LAN kabel geeft wel internetverbinding op mijn laptop.

Op de braag draadloze netwerken beheren, krijg ik de info "draadloze netwerken zijn momenteel niet ingeschakeld"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gerjannn,

Dank voor de suggestie, doch als ik op adapterinstellingen wijzigen druk, krijg ik enkel één ding te zien namelijk Lan verbinding. Ik zie geen draadloze adaptor.

Kan je ook nog melden dat de modem het type ARRIS is, gisteren nogmaals de stroom verbroken met de router - maar lijkt niet te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als daar geen draadloze adapter bij staat, heb je waarschijnlijk geen netwerkkaart of heb je deze drivers niet geïnstalleerd. Kijk eens in Apparaatbeheer of daar de netwerkkaart staat met een geel vraagteken. Als je geen netwerkkaart in je pc hebt, kan je voor ongeveer 30 euro een stick kopen, deze doe je in de usb-poort en dient dan als netwerkkaart. Maar doe dit pas als je zeker weet dat je geen netwerkkaart in je pc hebt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

ik zie het woord "netwerkkaart" as such niet in de lijst staan (Apparaatbeheer). Wat ik zie staan in de lijst is netwerkadapters : Intel®82578 DM Gigabit Network connection.

Vreemd is dat deze pc ca 2 maand oud is en internet perfect gefunctioneerd heeft gedurende die periode.

kathleen

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.