Ga naar inhoud

Mails overzetten van Outlook Express naar Outlook 2007


pluggeDH

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

Van de week heb ik een nieuwe computer gekocht met Windows 7. Voorheen had ik nog een 'oude' computer met windows XP daarop. Ik beheerde mijn e-mail toen met Outlook Express.

Bij de nieuwe computer heb ik het office 2007 pakket gekregen. Nu wil ik mijn e-mail overzetten naar Microsoft Outlook 2007. Het is inmiddels gelukt om een e-mail account aan te maken en dus ook om e-mails te versturen en te ontvangen. Echter wil ik graag alle mailtjes die nog in Outlook Express staan overzetten naar Microsoft Outlook 2007.

Ik heb op internet gezocht hoe dit moet en ben een paar 'handleidingen' tegengekomen. Daar werd vertelt dat ik de archiefmappen (.dbx bestanden) moest overzetten naar de nieuwe computer. Vervolgens zou ik op mn nieuwe computer via Outlook Express de mappen kunnen importeren naar Microsoft Outlook 2007. Maar nu zit er geen Outlook Express in windows 7, dus kan ik mijn e-mail NIET overzetten. Ook kan microsoft outlook 2007 de .dbx bestanden niet lezen.

Kan iemand mij help om toch mijn e-mails van Outlook Express op een XP computer over te zetten naar Microsoft Outlook 2007 op een Windows 7 computer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi.

afhankelijk van de hoeveelheid mail het om gaat kun je eigenlijk meerdere dingen doen.

je zou de export functie van outlook express kunnen gebruiken, het nadeel hiervan is dat die het alleen naar een ander programma kan exporteren namelijk outlook. aangezien dit niet op je oude pc staat lijkt me dat niet de meest handige oplossing.

zelf los ik het meestal op door de e-mails gewoon uit outlook express te slepen, als je je windows verkenner opent in een nieuwe map en daar je mails naartoe sleept kun je ze met bijvoorbeeld een usb stick zo op de andere computer terug in outlook 2007 slepen.

hoop dat het werkt,

Greetz

Troed

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.