Ga naar inhoud

[OPGELOST] Internet werkt wel, vrijwel alle vormen van downloaden niet/traag


Leontjuh1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het volgende probleem: Sinds een week kan ik niet meer normaal downloaden/uploaden. Hiermee bedoel ik: bestanden downloaden, video's bekijken en dergelijke. Ik heb het op diverse pc's in ons netwerk geprobeerd maar bij elke pc gebeurt hetzelfde. De pc's die ik gebruikt heb hebben allemaal verschillende besturingssystemen(Vista Ultimate, XP en Mac OS X), dus daar ligt het niet aan. Hij download een klein stukje normaal, en daarna gaat de downloadsnelheid ver omlaag en gebeurt er gewoon helemaal niets meer. Ik heb diverse speedtests gedaan bij mijn provider (Zeelandnet) die vertonen het volgende patroon: Hij download een stukje met een snelheid van 5.5mbps, daarna stopt hij en schiet de snelheid omlaag naar 3mbps en blijft langzaam dalen, maar hij gaat niet verder met de test/downloaden.

Dat is dus mijn probleem. Heeft hier iemand een oplossing/weet iemand de oorzaak hiervan?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben al een paar jaar een 'Plus' abonnement, met een FUP(fair use policy). Tot vorige week nooit problemen mee gehad, nu ineens traag internet/downloaden. We zaten er vorige periode wel een beetje boven de limiet, maar we zitten ondertussen al in een nieuwe periode dus het lijkt mij sterk dat dat de oorzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe deze test eerst:

ZeelandNet Breedband Internet | Snelheidscheck

Opgelet: de snelheid moet je delen door 1024 mb om de snelheid te weten.

Heb die test al diverse keren geprobeerd te doen(ja, geprobeerd), hij komt er namelijk niet 1x normaal doorheen. Hij begint goed, namelijk met een snelheid van 5500kbps, maar schiet na een paar seconden gelijk terug naar zo'n 2500kbps en het rode bolletje vanonder verschuift totaal niet. Daarna blijft de snelheid langzaam dalen, en blijft het bolletje op dezelfde plaats.

Zoiets soortgelijks gebeurt ook bij downloads. Hij download zo'n 2mb, en vertoont hetzelfde als bij de snelheidscheck. Heb ook al een mail naar Zeelandnet helpdesk gestuurd, maar die geven gewoon standaard FAQ antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst deze test:

start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Typ nu dit: ping -t 192.168.2.1

Laat die een paar minuten uitvoeren.

Stoppen doe je met C

Nu ziet je pakket verzonden maar ook aantal fouten.

Hoeveel fouten geeft die?

192.168.2.1 is router IP anders aanpassen.

Heb 'em al, moest er nog "start" voorzetten, lukt nu alleen niet om hem te laten stoppen op de door jou aangegeven manier. Heb op C drukken geprobeerd, ook als ik op kruisje druk krijg ik niets te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.