Ga naar inhoud

[OPGELOST] Meerdere emailadressen in 1 programma


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal,

ik heb een vraag en hopelijk is't niet een heel stomme onmogelijke vraag..

ik heb drie emailadressen, gmail, orange en hetnet.

nu vroeg ik me af of er 1 programma is waar ik alles in kan doen

en dan niet zo dat ik steeds moet switchen, maar alles in 1 overzicht..

misschien wel totaal onmogelijk:biggrin:

groetjes en bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niet zo'n domme vraag, hoor. Maar om er een antwoord op te kunnen formuleren is het nuttig om weten welk mailprogramma je gebruikt of minstens op je PC hebt staan (Outlook, Thunderbird, Outlook Express, e.a.) ? Of werk je enkel met webmail ? Op basis van deze info is het misschien mogelijk om te bepalen of je je verschillende mailadressen samen kan laten binnenlopen in 1 programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Outlook Express kan je al zeker een eindje weg. Daarbij is het perfect mogelijk om ook GMail-berichten in te laten stromen. De aanmaak van je account in OE en de volledige handleiding om dit in te stellen kan je vinden op de website van GMail. Kijk daar bij "instellingen" -> "doorsturen en POP/IMAP" -> "downloaden via POP" -> "configuratie instructies" en kies daar voor Outlook Express.

HetNet is me niet bekend, maar ook daar zou ik eens op de info over het mailverkeer gaan kijken. Want als je dit op je Incredimail binnenhaalt, lijkt dit ook te moeten kunnen via Outlook Express. Een beetje zoekwerk zal het je wel kosten ... maar op basis van de info die je nu gegeven hebt, lijkt me dit perfect te kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is makkelijk hoor,

In Outlook Express, via Extra, Accounts.. Toevoegen ..E-mail

Daar kan je dan een tweede en derde account aan toevoegen.

Voor Gmail heb je wel andere poorten nodig zoals Kape al zei.

Nadeel is dat nu alles in 1 inbox (postvak in) gaat komen.

Maar dit kan je oplossen door regels op te stellen zodat de inkomende mail toch in 3 verschillende inboxen terecht komt.

Dat is 1 oplossing. Tweede is dat je verschillende indentiteiten aanmaakt in Outlook.

Dan zijn alle account werkelijk gescheiden, dus als je bv. in de account van het HetNet bent. En je wil dan even de mail checken van Orange moet je via Bestand Identiteiten even wisselen van Identiteit.

Persoonlijk vind ik de 2de oplossing het beste. Omdat in de eerste bij het verzenden van mail je dan altijd moet aangeven van welke account hij moet verzenden.

Hij neemt altijd de standaard account, maar soms vergeet je van dit te wijzigen en zou je een mail van bv. Orange gaan beantwoorden met je Gmail account.

Had er ooit een mooi pdf document van hoe het in zijn werk ging, maar ben dit helaas verloren. Maar als je wil kan ik er wel snel eentje maken.

Wel rekening houden met de smtp servers, die van Gmail is geen probleem. Maar voor je accounts van HetNet en Orange moet je als je via HetNet op internet surft. Moet je voor de account van Orange de smtp server van HetNet gebruiken. Anders kan je via Orange geen mail verzenden. (wel ontvangen). Of alles omkeren in geval dat je surft via Orange.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is makkelijk hoor,

In Outlook Express, via Extra, Accounts.. Toevoegen ..E-mail

Daar kan je dan een tweede en derde account aan toevoegen.

Voor Gmail heb je wel andere poorten nodig zoals Kape al zei.

Nadeel is dat nu alles in 1 inbox (postvak in) gaat komen.

oke bovenstaande heb ik gedaan

dat vind ik handig

maar nu ik wil ontvange vraagt ie om wachtwoord,

is goed ingevuld dus ik druk op oke

maar nog doet ie het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.