Ga naar inhoud

Printer in het netwerk doet het niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een desktop die draadloos verbonden is met een router. Ik heb een laptop waarmee ik draadloos een netwerk heb gemaakt met de desktop. Ik kan dus mijn bestanden op beide pc's zien. Nu wil ik op de laptop een printer toevoegen maar dat wil niet lukken. De laptop vind de printer wel maar hij kan er geen toegang tot krijgen. Alle apparaten zijn ingeschakeld wanneer ik connectie probeer te maken. De desktop heeft XP en de laptop vista. Op de laptop klik ik de printer aan en wanneer ik verbinding probeer te maken komt een venster tevoorschiijn dat de toegang geweigerd is.

wie weet raad?

Met dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Vriendelijk bedankt voor uw reactie.

Dus ik typ in mijn browser het adres van mijn router waar in dan vanalle aanpassingen kan doen.

Kunt U een woordje uitleg geven over hoe ik die printer daar moet toevoegen?

Met dank voor uw reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog niet met de router gewerkt volgens mij.

Dus zijn alle computers / laptop ook niet toegevoegd in de router.

Dan hoeft je voorlopig nog niet in de router zijn.

Als dat zo is dan is de kern van het probleem iets anders.

Je hebt netwerk zoals je zei.

Dus kan je van laptop naar pc en andersom.

Dat betekend dat uw netwerk OK is.

Hoe is de printer aangesloten bij de pc?

USB, Netwerk of draadloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Mijn desktop is met de printer verbonden door een usb-kabel. Nadat ik de laptop gekocht had, wou ik een netwerk maken met de desktop. Dit is gelukt. Desktop is XP home edition, laptop vista home edition. Wanneer ik op de laptop een printer wil toevoegen en ik klik op 'een printer zoeken' dan komt de printer met de sharenaam op het scherm van de laptop maar als ik dan verder ga, komt er op de laptop 'kan geen verbinding maken met de printer'.

Mijn desktop heeft een draadloze verbinding met de router. Op de laptop heb ik de code ingevoerd om draadloos te kunnen surfen.

Met dank voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

De mappen die ik gedeeld heb op de laptop kan ik op de desktop wijzigen en plakken en kopiëren;

De printer die ik wil delen is een HP photosmart P 1000. Op de desktop verschijnt een venster met de melding: Als u deze printer wil delen met gebruikers die verschillende versies van windows hebben, dient u mogelijk een extra stuurprogramma te installeren. Op deze wijze hoeven de gebruiekers niet naar het printerprogramma te zoeken als verbinding met de gedeelde printer maken.

Dank voor uw reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.