Ga naar inhoud

Wired en Wireless netwerk tegelijkertijd


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een laptop tegelijkertijd te verbinden via een netwerk kabel aan een specifiek toestel, en via wireless te verbinden aan het intranet ?

Dit is voor een industriele toepassing

Het probleem is :

Via software op de laptop wordt er een project geopend dat is opgeslagen op de server

nadat het project geladen is wordt de laptop verbonden met het touchscreen via een ethernet kabel

de software dient om het touchscreen te configureren

als ik de configuratie wil overdragen van de laptop naar het touchscreen dan zal de software eerst het project compilen, na het compilen wil de software eerst het project opnieuw opslaan

maar dit lukt niet

het is zo dat als de netwerkkabel is verbonden met de laptop, ik geen verbinding meer kan maken met het draadloos netwerk(intranet,server)

Hoe kan ik dit instellen dat het wel werkt?

Alvast bedankt voor de hulp

Mvg,

Jurgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt volgens mij een kleine fout.

Ik vermoed dat je zo moet doen:

Je werkt voor internet draadloos zoals je gewoon ben.

Nu verbindt je de lan naar touchscreen door middel van crossover kabel en dus niet de standaard UTP kabel.

Mogelijk moet je dan nog aan de IP adres van de lan-verbinding nog aanpassen zodat de computer weet dat hij daar heen moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het IP adres en subnetmask is ingesteld op het touchscreen, ook op de laptop

Verbinding met internet is draadloos niet mogelijk, dus enkel verbinding met het INTRANET / SERVER

Met crosovercable heb ik ook al geprobeerd

het probleem is dat zodra ik de wired lan verbinding op de computer aanzet eigenlijk al de verbinding met het wireless verbroken word

Als ik bevoorbeeld het project kopieer naar de laptop en vanop de laptop zelf open zodat het intranet / server niet toegankelijk moet zijn dan slaat hij na het compileren het project op op de laptop en kan het project zonder problemen doorgestuurd worden naar het touchscreen.

Op de laptop kan je bij netwerkverbindingen wireless en of wired netwerkadaptors aanzetten of uitschakelen

als de laptop draadloos verbonden is met het netwerk en de wired netwerkadaptor wordt ingeschakeld dan wordt eigenlijk al de wireless verbinding met het netwerk vebroken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je twee verschillende IP adres gebruikt?

Bijvoorbeeld: IP adres van de router is 192.168.2.1

IP adres voor touchscreen 172.30.2.1

In de lan-verbinding en draadloos verbinding dient je ook de IP adres in te vullen.

Dus standaard gateaway dient je bij lan 172.30.2.1 en bij draadloos 192.168.2.1 in te vullen.

Als IP geeft je dan het zelfde maar de laatste cijfer een ander getal geven bijvoorbeeld: 192.168.2.10 of 172.30.2.10

Subnet is dan 255.255.255.0 of 255.255.0.0

Dus niet automatisch IP.

Bij netwerkverbindingen moet je zowel lan als draadloos inschakelen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

De IP adressen staan zeker ingesteld in welk bereik ze liggen weet ik niet vanbuiten, en kan ik op dit moment ook niet nakijken

Maar het staat zeker niet op default

Maar hoe komt het dat als ik bv. via draadloos netwerk op het intranet/server bezig ben, en als ik op dat moment de wired adapter activeer op de laptop dat ik dan via deze draadloze verbinding niet meer op het intranet / server kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dan heb ik het verkeer verwoord

Bij ons zijn het computers die GEEN verbinding hebben met het internet (dit is geblokkeerd)

Enkel verbinding met de servers / Privaat bedrijfsnetwerk

------------------------------

Dit gaat over Siemens simatic MP277 Touchscreen (industrieel)

Dit word geconfigureerd met het softwarepakket WinCC Flexible

De laptop is een Siemens simatic Field PG M2

Zoals ik al zei is het overdragen van de configuratie op zicht het probleem niet

Enkel dat de wireless verbinding verbroken wordt bij het starten van de wired connectie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.