Ga naar inhoud

Beeldscherm beeft?


Roald

Aanbevolen berichten

Hoi,

soms lijkt het alsof het beeld beeft.

Ik heb een 20 inch Philips scherm (200WS) op een resolutie van 1680*1050, 60 hertz. De maximum resolutie zou 1920*1200 moeten zijn.

Mijn grafische kaart is: ATI Radeon Xpress 1200 Series.

Iemand hulp?

Soms "beeft" het beeld en dan erna weer een hele tijd niet meer... dus ik snap niet goed wat er aan de hand is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

heeft u er toevallig andere electronica naast staan?

en probeer anders in het beeldscherm menu de optie Degause eens uit.

komt dit probleem voor bij specifieke toepassingen? of willekeurig?

een ander aantal Hertz wilt ook nog wel eens helpen (maar dat is meer van toepassing als het (bijna) constant beeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt niet voor bij een specifieke toepassing, maar ik merk het wel het meest bij de internet browser (firefox in mijn geval).

Er staan luidsprekers naast.

Het aantal hertz heb ik al eens proberen te veranderen, maar er staat maar 1 mogelijkheid bij. (rechtermuisklik>eigenschappen>instellingen>geavanceerd>beeldscherm)

Waar zou die optie van Degause staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou eens kunnen proberen om de boxen wat verder van het scherm vandaan te halen.

kijk anders ook eens even naar de kabel, of daar geen knikken in zitten en of deze overal wel goed vast zit.

de degause optie is normaal te vinden in het beeldscherm menu.

je kan het beeldscherm menu benaderen via een knopje op je scherm zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Qua resolutie klopt het echter wel; het maximum wat jouw scherm aan kan is 1680x1050, dus 1920x1080 krijg je daar niet op weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klopt er iets niet bij het boekje dat erbij zat ^^ (stond die resolutie op).

Degaus vind ik jammer genoeg niet onder dat menu...

Met de draden is alles ok, ik heb nu geprobeerd de boxen iets verder te zetten.

Maar het is sowieso afwachten, aangezien het nooit constant blijft duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het wat zwaardere boxen zijn die er naast staan kan het wel eens zijn dat het door de boxjes inderdaad komt. want deze hebben een magneet erin zitten... en daar houden CRT en TFTbeeldschermen niet echt van... ze gaan dan trillen of je beeld trekt krom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.