Ga naar inhoud

Harde schijf gecrasht en daar stond besturingssysteem op en op tweede schijf document


ruud

Aanbevolen berichten

Volgend probleem: Harde schijf gecrasht en daar stond besturingssysteem op en op tweede schijf documenten en foto's die nu onbereikbaar zijn.

Pc is zelf samengesteld en inéén gestoken door iemand schijven waren/zijn een ide WD 320gb en een ata WD 640gb, nu is de ide kapot gegaan en uit de pc gehaald, maar hier stond besturingssysteem op wat tot gevolg heeft dat een format C: zal nodig zijn, nu moet ik wel de gegevens van de schijf die ik wil formateren recuperen,

iemand zei me haal die schijf eruit steek in docking station en sluit aan op andere pc zoals externe schijf, probleem hier is deze schijf kan ik net losmaken doch als ze er terug in moet gaat het niet meer mogelijk zijn ze vast te zetten, want kan de zijkant niet losmaken aan één kant daar het moederbord daarop zit vastgemaakt....

Iemand een idee hoe ik de documenten en foto's eraf kan halen zonder de schijf te moeten demonteren?

Bedankt voor de hulp.

Mods als dit verkeerd staat mijn excuses hiervoor maar is dit een soft of hardware probleem? Eigenlijk beide zeker :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen de zijpanelen dan niet verwijderd worden waardoor je toegang krijgt tot de binnen kant van de pc om dan zo de hdd eruit te halen?

Maak eventueel eens een foto van de pc en post die in je volgende bericht.

Normaal gezien moet je steeds aan de interne apparaten kunnen om deze indien nodig te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel kan op de moment geen foto maken, pc staat niet hier bij me er kan één panel af zonder problemen maar andere panel niet wegens moederbord, nu in principe zit de hdd vast schroeven hier met een soort plastic onderdeel waar twee pinnetjes op zijn die in de zijkant van de hdd gaan ipv schroeven en dan kan je dat beetje draaien en zit deze vast.

Probleem is ik kan er aan om los te maken maar ga er nooit meer aanraken om terug in te steken en vast te zetten, daar ik niks zie, voor los te maken kan je nog op de tast werken omdat het verwijderen is maar vast zetten.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.