Ga naar inhoud

Microfoon kraakt onverstaanbaar


Tim2409

Aanbevolen berichten

ik heb een pc met windows 8 besturingssysteem. en ik heb volgende probleem

Als ik geluid wil opnemen met mijn microfoon of gewoon wil praten door de microfoon klinkt er een gezoem en mijn stem wordt vervormd tot onverstaanbaar gezoem - je hoort het lichtjes wat ik zeg op de achtergrond door het gezoem door. Als ik niks zeg is er een licht gezoem.

Dit probleem doet zich voor op alle ingangen voor mijn microfoon (1 vooraan, 2 achteraan (waarvan 1 line-in)).

De microfoon werkt perfect op een andere pc en een andere microfoon geeft hetzelfde probleem op mijn pc (dus geen microfoon probleem).

De driver is een windows driver, geen speciale dingen geinstalleerd, update van de driver krijg ik de melding dat er geen updates beschikbaar zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

het heeft dus te maken met de geluidskaart.

ga configuratiescherm-apparaatbeheer en rechtsklik op je geluidskaart, waarna je kiest voor verwijderen.

sluit scherm netjes af en laat windows herstarten.

de kaart wordt bij de herstart opnieuw geïnstalleerd.

werkt het dan nog niet, dan zou ik met zo'n nieuwe machine de leverancier vragen aan te tonen dat je geluidskaart wél oké zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

het is een build in geluid op het moederbord van Gigabyte (dus geen aparte geluidskaart)

ik heb ondertussen de drivers geupdate (realtek download 64 bits hd audio)

als ik met het configuratiescherm/programmatje van realtek naar de eigen microfoon luister hoor ik geen gekraag

als ik met windows 8 (configuratiescherm) naar de eigen microfoon luister of andere opname programma's een opname probeer te maken en daarna afspeel

of via het opnameprogramma naar mijn eigen microfoon luister, heb ik gekraak en is het bijna onverstaanbaar.

het is een microfoon via de line in, ik ga nu een usb headset halen en kijken of dat beter werkt.

iemand een idee waar ik de juiste drivers kan vinden want ik vermoed dat het daar aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net mijn usb headset met microfoon getest en dat werkt perfect. het is dus waarschijnlijk een bug in communicatie met de drivers tussen het gigabyte moederbord en windows 8 of iets van die aard. ik geef dit nog even mee zodat mensen met hetzelfde probleem weten hoe dit eenvoudig op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.