Ga naar inhoud

Nauwelijks tot niet opstarten


Nick.

Aanbevolen berichten

Ik zal eerst even wat specificaties van de PC geven (heb de PC zelf samengesteld en gebouwd):

- Asus Rampage IV Formula X79

- Intel Core i7-3820

- Corsair 16GB DDR3-1600 Vengeance LP (2x8GB)

- Asus GeForce GTX 660 Ti

- Corsair 750W ATX23 voeding

Ik zit met het probleem dat sinds een paar maanden soms, en de laatste tijd alleen maar, mijn PC weigert te reageren op de aan-uit en reset knop op zowel de kast als het moederbord zelf.

Hieronder een overzicht van acties welke ik al ondernomen heb:

- Powerknop op de voeding uitschakelen en na een aantal minuten pas weer aanzetten (geen resultaat)

- Powerknop op de voeding uitschakelen, na een aantal minuten de kabel uit de voeding halen en deze vervolgens een paar minuten later weer aansluiten en de voeding aanzetten (geen resultaat)

- De bovenstaande acties nogmaals uitgevoerd, maar in plaats van de powerknop op de kast de power knop op het moederbord gebruikt (geen resultaat)

- De bovenstaande acties nogmaals uitgevoerd, maar in plaats van de powerknop de reset knop gebruikt, zowel op de kast als op het moederbord (geen resultaat)

Nu verdenk ik de voeding ervan dat deze defect is, echter branden wel alle LED'jes op het moederbord. Daarnaast zijn verder alle kabels goed aangesloten, en heb ik deze nogmaals gecontroleerd.

Hierbij heb ik nog iets vreemds ontdekt, namelijk dat wanneer de PC wel op wil starten er een aardige vertraging zit tussen het indrukken van de aan-uit knop en het daadwerkelijk “aanslaan” van de pc. Soms een 5-10 seconden, soms minuten maar het kan ook oplopen tot een paar dagen dat de PC plots opstart…?

Ik heb het probleem al meerdere malen bij de leverancier van het hele spul neergelegd, maar daar wordt het allemaal niet veel duidelijker van. Het liefst hebben zij dat ik me complete pc weer demonteer en het gehele spul naar hun terug stuur voor controle.

Dus om te voorkomen dat ik toren hoge verzendkosten krijg, en me hele pc weer meerdere malen moet de- en monteren, leg ik de vraag hier neer.

Graag tips en tricks hoe ik wat dingen kan checken zodat ik uiteindelijk hopelijk het juiste defecte onderdeel op kan sturen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je beschrijft doet erg denken aan een kaduke voeding.

dat er een paar ledjes branden en fannetjes draaien zegt nog niet veel: een voeding bestaat uit een aantal circuits, waarvan er meestal maar een of twee het begeven....

ik neem aan dat je geen hd hoort/voelt opstarten?

probeer eerst eens een andere voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dus ook het idee dat wel haast wel de voeding moet zijn, zal deze in ieder geval zsm retour sturen naar de leverancier.

Ik weet ook dat de voeding uit meerdere circuits bestaat, het enige rare vind ik dat de ene keer de pc wel op start en de andere keer niet, waar komt dat vandaan wanneer een circuit defect is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.