Ga naar inhoud

nieuwe interne hardeschijf


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Mijn hardeschijf is vol, nu wil een nieuwe hardeschijf (intern).

Echter is dit makkelijk te plaatsen en zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden, met name instellingen wijzigen in bios en inch aansluiting?

Het gaat met name om het aansluiten ervan.

Je praat hier met iemand die een klein beetje verstand heeft van computers.

ps. de nieuwe hardschijf word een 1TB van ongeveer 100 euro.

Bedankt alvast voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe schijf van 1TB wilt is deze Samsung Spinpoint F3 1TB een aanrader!

Zo'n harde schijf is makkelijk te plaatsen in niet al te oude computers. (M.a.w., als je een computer hebt die al ongeveer 4 à 5 jaar is kan het zijn dat het systeem oncompatibel is met de nieuwere harde schijf.

Als je een desktop hebt, zal je modellen van 3.5 inch nodig hebben. (Zoals de Spinpoint hierboven)

Als je een laptop hebt, zal je modellen van 2.5 inch nodig hebben.

Als je daarintegen een redelijk moderne PC hebt, is het eigenlijk alleen het principe van kabeltje 1 insteken (Verbindingskabel), kabeltje 2 insteken(Voedingskabel), computer aansteken. Windows zal een momentje nodig hebben om de schijf te herkennen, maar je hoeft dus niet in het BIOS te prutsten.

aangepast door superjona
Link vergeten en vermelding inch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

100 euro voor een tb :s welke schijf ga jij kopen?!

Wat je moet doen:

Computer + stroom is afgesloten (dus de voeding van achter op 0 zetten)

1) De hardeschijf vast maken in het rekje dat daarvoor bestemt is (met of zonder schroefjes).

2) De SATA voedingskabel en de SATA datakabel aansluiten op de schijf en de SATA data kabel ook aansluiten op een SATA poort op het moederbord.

3) Dit is optioneel en niet echt nodig, maar kan kopzorgen voorkomen. Computer opstarten en naar BIOS gaan. Daar moet je zien of de hardeschijf door BIOS herkent word. Als dat niet is dan is ze niet goed aangesloten, is ze dat wel dan moet je gewoon BIOS verlaten en windows opstarten.

4) Eenmaal windows is opgestart ga je naar Configuratie scherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer en daar zul je waarschijnlijk een schijf zien die niet geactiveerd is. Die activeer je dan gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb de Spinpoint F3 aangeschaft.

Ik heb deze aan gesloten, en in bios word deze herkend.

Echter in Configuratie scherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer daar ziet hij hem niet.

Hoe is dit mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga is naar Configuratie scherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> Schijfstations.

Normaal zou die daar moeten tussen staan. Dan moet je daar rechts op klikken en op inschakelen/installeren klikken. Ik denk dat de schijf nog niet geïnstalleerd is. Normaal doet windows dat zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem ;-)

Als u dan zo vriendelijk zou willen zijn om op de grote 'opgelost' knop te drukken. Dan kan deze bij de afgehandelde topics.

Alvast bedankt.

Duidelijk

PS: Als u heel tevreden bent.. Een bedankje via de 'bedank' knop word enorm geapprecieerd! Maar is natuurlijk niet verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.