Ga naar inhoud

PC loopt steeds vast


tomba

Aanbevolen berichten

Hoi, help me alsjeblieft! Ik heb omdat mijn pc steeds trager werd gebruik gemaakt van de recoverytool van HP en mijn PC opnieuw opgezet. Hij zou nu dus weer moeten zijn zoals hij was toen ik hem kocht. Ik heb inmiddels dus ook de updates van bijna 2 jaar achter de rug voor vista en drivers etc. Probleem is nu dat de PC steeds vastloopt, helemaal vast en de enige oplossing is de uit knop ingedrukt houden. Het is niet te voorspellen wanneer het gebeurd maar het gebeurd alleen als er actie is, dus je klikt iets aan, vult iets in, klikt iets weg etc.

Ik krijg geen blauw scherm of zoiets, ik heb de koeling gecontroleerd, hij staat nu zelfs met de kast open, de videokaart wordt niet te warm (70 graden max)

Heb geen idee meer en heb zoveel spijt dat ik deze actie heb uitgevoerd want echt sneller is hij er ook niet van geworden.

Kunt u mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie. Wat ik heb gedaan is mijn oorspronkelijke windows vista opnieuw geinstalleerd. JE doet dit met een recovery programma van HP die formateert de schijf en zet dan windows opnieuw er op. Ik heb dus ook alle update vanaf 2007 op nieuw geinstalleerd. Ook moest ik veel andere drivers upgraden waaronder die van mijn videokaart. Ergens denk ik dat het probleem daarmee te maken heeft. Ik heb eergisteren opnieuw via Nvidia een driver gedownload en is mijn PC niet meer vastgelopen. Kan nog komen natuurlijk...... Nu heb ik alleen het probleem dat als ik Batllefield wil spelen alles goed lijkt te werken totdat ik in het spel ga beginnen en dan loopt hij vast, op de achtergrond gaat alles door maar ik kan niets. Ik kan dan wel via taakbeheer Battlefield afsluiten. Wat mij ook is opgevallen is dat kreeg ik in die systeemcheck van windows eerst nog een 3,4 voor mijn videokaart deze nu is gedaald naar 3,3. Mijn videokaart is een beetje krap voor Batllefield wat ik speel en daar heb ik al heel wat uurtjes inzitten. Misschien kan de videokaart aan het eind van zijn latijn zijn.. Hoe check ik de voeding trouwens, met PC wizzard, waar moet ik dan op letten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn niet alle drivers goed geinstalleerd. Kijk eens bij apparaatbeheer of er apparaten tussen staan met een symbool met een rood kruis of een gele driehoek .

Een andere optie is de rcovery opnieuw doe en eerst controleren of alles goed werkt alvorens met de updates te beginnen. Ook niet alle updates teglijk doen maar in groepjes van 5 bvb. en telkens controleren of alles nog werkt zoals het hoort.

Als er dan een fout optreedt, verwijder je de laatste updates en doe ze opnieuw 1 per 1 tot je de schuldige gevonden hebt en die laat je dan niet installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.