Ga naar inhoud

Pc pakt nieuwe hardeschijf niet.


Aanbevolen berichten

heeey!

Bij mijn vader staat dus al een redelijk oude pc thuis maar ik wil er een nieuwe hardeschijf inzetten omdat die oude gewoon vrijwel kapot is.(tikken ect.) Maar als ik dus de nieuwe hardeschijf aansluit dan start die niet op hij blijft steken op het punt dat je de pc aan drukt en dat het merk van het moederbord er voorstaat. ik kan nergens opdrukken want hij loopt voledig vast. zodra ik gewoon de stekker er uit trek dan vliegt die ineens verder maar dan geeft die aan geen hardeschijf gevonden.Als ik de oude er weer in druk dan doet die het gewoon. ik heb 5 hardeschijfen uitgeprobeert maar hij wil niet opstarten met een andere hardeschijf.

ik kan er niet helemaal uitkomen.

Dus wat zou ik kunnen doen zodat die een andere Hardeschijf aan wilpakken?

Mvg,

Dennis Schraa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij oude computer moet je wel opletten dat je moederbord uw harde schijf aankan.

Als de moederbord schijven aan kan met 100 ATA dan mag je geen 133 ATA insteken.

Daarbij moet je naar de bios gaan en uw harde schijf informatie ingeven die op de harde schijf staat vermeldt. Ik weet het niet meer direct uit de hoofd maar het moet zoiets zijn als LBA 488 397 168. Soms kan je op auto zetten.

Als je meerdere hardschijven hebt dan moet je ook opletten dat de schijf master of secondair staat. Op de harde schijf staat hoe je dat moet instellen. Je ziet aan de achterkant een klein blokje ingeplugt.

Is de stroom ingeschakeld van de harddisk.

Sommige kabel hebben geen uitsteekgleuf dan kan het zijn dat je de kabel moet omdraaien. Zowel aan moederbord of aan harddisk.

Op basis van wat u schrijf denk ik dat uw harddisk niet juist is ingesteld op master of secondair of kabel verkeerd.

Bij 1 harde schijf en 1 cdrom moet je ieder zo bekijken:

Indien op dezelfde kabel is dan moet de harddisk eerst staan en op master staan en de cdrom als tweede op secondair staan.

Zijn beiden een apart kabel op de moederbord dan is beiden master.

Over welke moederbord gaat het?

Ik schrijf hier kabel maar ken de juiste naam niet meer. Ik bedoeld hiermee 5 cm brede platte grijze kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.