Ga naar inhoud

Problemen met grafische kaart.


Aanbevolen berichten

Beste lezers.

Ik heb hier een Medion Desktop met een Intel Core TM i7-2600 CPU 3.40 Hz

Voorzien van 64 bits Windows 8.1 met 6 GB intern geheugen.

In deze desktop zit een AMD Radeon HD 5670 videokaart.

Na aanschaf van een 24 inch IIyama monitor werd mijn zichtbaar beeldscherm

veel kleiner nl. rondom het beeld bleef aan alle kanten een 2 a 3 cm brede zwarte balk zichtbaar.

Ik had de monitor aangesloten met een HDMI kabel. De beeldschermresolutie stond op maximaal

1920 /1080. Ik heb van alles geprobeerd maar het beeld werd niet groter. Kreeg wel de mededeling

dat Catalyst Control Center geen andere instellingen kon weergeven.

Met een VGA kabel aangesloten krijg ik wel een volledig vol beeld. De resolutie is hetzelfde gebleven.

Wie heeft een goede tip voor mij. Met HDMI vind ik het beeld toch wel scherper.

Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken.

S.B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook geprobeerd maar ik krijg een schermpje van Catalyst Control Center met de mededeling dat er geen andere instellingen kunnen worden weergegeven. Ik vermoed dat dit bestand beschadigd is. De optie zou zijn dit bestand ergens opnieuw te downloaden en te installeren of een goedkope AMD Radeon videokaart of eventueel een Nividia Geforce GT 610 / 620 aan te schaffen. Deze zijn ook niet zo duur.

aangepast door Schelte41
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen.

Na verschillende malen geprobeerd te hebben een update van mijn videokaart te downloaden gelukte het vanmorgen ineens wel. Voor mij een raadsel. De download en installatie verliep voorspoedig. De update was driver versie 14.100.0.0000. Na installatie de HDMI kabel er weer tussen gehangen. Na herinstallatie kreeg ik het scherm zoals in de eerste reactie weer gegeven. Nadat ik het schuifje helemaal naar rechts had gezet was het beeldscherm weer helemaal vol zoals ik het wilde hebben.

Iedereen en in het bijzonder Dasle hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.