Ga naar inhoud

Usb poorten werken niet


Roedi

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een laptop Acer Aspire 9300 met Win Xp erop en de usb poorten werken er niet van. (alle 4 niet). Stroom leveren ze wel want als ik de muis in steek licht deze op maar doet niks, pijltje beweegt niet. Ook een usb stick wordt niet herkend. In configuratiescherm geeft deze geen fout aan in apparaatbeheer..

Kan iemand hierbij helpen?

Alvast bedankt

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan Acer | Download de cpu-driver downloaden, wellicht helpt het die te installeren.

dat apparaatbeheer aangeeft dat de poorten correct werken zegt niets over de effectieve werking, alleen maar dat windows drivers voor de poort heeft gevonden.

is die xp wel voorzien van alle updates?

usbpoorten zijn een goede uitvinding, maar doordat usb-aansluitingen nogal uitsteken, en omdat usb-apparaten nogal eens ruw worden ontkoppeld, kan er gemakkelijk een fout contact ontstaan tussen de vier lipjes, en dan krijg je dit soort verschijnselen. omdat ze nog wel stroom geven denk ik niet dat ze kortgesloten zijn geweest: dan is de schade ernstiger (soms is dan je moederbord zelf rijp voor de sloop...). met een sterk lampje kan je de poorten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de cpu driver geïnstalleerd maar geen verschil.. Xp is normaal in orde, SP3 staat erop. Het is wel niet mijn laptop maar de usb poorten zien er nog prima uit. Er zitten er 3 aan de zijkant en 1 vanachter. Geen enkele werkt, ligt dit dan aan het moederbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laptop niet open gehad nee maar langs buiten zien deze er nog ok uit. Ik vind het alleen raar dat ze alle 4 wel stroom leveren maar nergens op reageren als er iets van usb in steekt. Maar inderdaad, best iemand naar laten kijken..

bedankt voor de hulp alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit nog even snel :P , ik zag aan de zijkant een sleufje voor een sd kaartje, ik test deze met een kaart die ik hier nog liggen had en ook deze doet niks. Hangt dit allemaal samen met de usb? Het zou toch bizar zijn als dit allemaal stuk zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.