Ga naar inhoud

Windows start niet meer op, zwart scherm


Kimmetjuh255

Aanbevolen berichten

Hallo,

gister zijn we bezig geweest om een vlc mediaplayer te installeren. Om vervolgens een filmpje te kijken.

Bij het opstarten van de film viel de laptop uit(packard bell met windows vista basic)

met opstarten geeft de laptop een zwart beeld. Inmiddels kan ik wel in de veilige modus komen met f8. Alleen wat kan ik daar het beste doen?

Ook kom ik in het scherm "opties voor systeem herstel" de menuknop opstartherstel werkt niet. De menuknop systeemherstel werkt ook niet, geen punten van herstel gevonden. De menuknop opdrachtenpromt geeft wel aan dat er iets fout zit bij de dvd namelijk X:\windows\system32> maar heb geen idee wat je hier moet intikken.

ik heb de installatie cd niet meer.

en er staat nog vele foto"s op die ik niet kwijt wil...

Wie heeft er een idee wat ik nog kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je zou moeten doen: handleiding erop naslaan en de hd uitbouwen.

die hang je in of - via een usb-adapter (externe behuizing)- aan een andere pc, en je pompt je data over op de hd in die pc.

(hele goeie raad: je koopt een extern schijfje, hangt die aan de pc waar jou data nu is veiliggesteld, en je maakt (eindelijk...) een echte backup)

hang dan schijfje weer in de laptop, start op in veilige modus, ga start-bureauaccessoires-systeemwerkset-systeemherstel. doorgaans vind je langs die weg wél een herstelpunt.

lukt dat niet: hoewel het de vraag is of vlc de oorzaak is van het uitvallen of dat er een toeval speelt, kan je alsnog proberen vlc in veilige modus te deïnstalleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.