Ga naar inhoud

DVD probleem


Gast - Olivier -

Aanbevolen berichten

Gast - Olivier -

Ik heb thuis een tiental dvd's liggen. Sommige dvd's zijn al een paar jaar oud.

Nu zit het zo dat ik regelmatig voor mijn werk naar het buitenland moet.

Ik neem dan een paar van die dvd's & mijn laptop mee zodat ik naar die dvd's kan kijken tijdens de avonduren.

Met 4 van die dvd's heb ik problemen, nl. die worden niet herkend door mijn pc. Het lijkt dus alsof er geen dvd in de pc zit. In mijn Sony-dvdspeler (die aan de tv hangt), spelen deze 4 dvd's af zonder problemen.

Nu vraag ik me af: Hoe kan ik dit oplossen zodat die dvd's toch herkend worden in de pc & daar afgespeeld kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast - Olivier -
Kan met de leeftijd te maken van die dvd's of het bestandsformaat van de dvd ( avi, video dvd, mp4)

Bedankt voor de reactie clarkie. Over het bestandsformaat van de dvd's hoef ik niet te twijfelen, het zijn allemaal dvd's die ik ooit gekocht heb in de winkel. Dus geen avi, mp4, ... Ik vermoed dat de laser in een pc-dvdlezer (veel) gevoeliger is dan de laser in een stand-alone dvdspeler (voor de tv).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast - Olivier -

Laptop is 2 jaar oud.

De dvd's werken in een andere pc, het hangt dus aan de dvdlezer van m'n pc.

Ik ga me zo snel mogelijk een externe dvd lezer/recorder kopen. Deze topic is dus opgelost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.