Ga naar inhoud

DVD-RW branden


misty50

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw in dit forum en ben dus niet zeker of ik in de juist categorie zit. Indien niet, gelieve mij hiervoor te verontschuldigen.

Ik heb een probleem met de verschillende gebruiksmogelijkheden van DVD-RW's. Ik gebruik deze :

- ofwel om met de computer bv. video-bestanden te branden (met Nero Burning Rom of AVS Disc Creator)

- ofwel om met mijn Philips Dvd-recorder films of opgenomen tv-programma's te branden

Maar is deze keuze, eenmaal gemaakt, omkeerbaar ?

Ik heb geprobeerd om DVD-RW's, waarop oorspronkelijk video-bestanden met de computer waren gebrand, volledig te wissen (met Roxio Creator) en ze daarna te gebruiken om met de dvd-recorder films op te nemen. Wanneer ik de schijf in de Dvd-recorder laad, wordt de schijf op de display aangeduid als datadisc en kan ik er geen films op branden.

De DVD-RW (met de oorspronkelijke computerbestanden) in de Dvd-recorder wissen gaat ook niet.

DVD-RW met de computer formatteren biedt ook geen oplossing.

Wie kan mij hierbij helpen ?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snel antwoord

Jammer genoeg heeft het niet geholpen : de dvd's die reeds met Windows Verkenner geformatteerd waren worden na nieuwe formattering met Nero Incd nog steeds gezien als een datadisc.

Ik heb ook geprobeerd om een andere DVD-RW waar nog computerbestanden op stonden te formatteren met Nero Incd : zelfde resultaat (datadisc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw raad opgevolgd met wisselend succes.

1 - Vooreerst heb ik het geprobeerd met een aantal schijven waar nog computer bestanden opstonden. Deze heb ik volledig gewist met Nero Burning Rom en daarna in de Dvd-recorder geladen. Een aantal waren onmiddellijk in orde; bij anderen mislukte de eerste kopie van de harde schijf van de dvd-recorder naar de Dvd-rw : de opname kon niet korrekt afgespeeld worden. Wanneer ik deze schijf volledig wiste met de dvd-recorder en daarna opnieuw probeerde te kopiëren, was alles wel in orde.

2 - De schijf die ik met Nero Incd geformatteerd had heb ik ook met volledig wissen door Nero Burning Rom kunnen recupereren.

Dit blijft me verbazen omdat ik dacht dat je na formatteren eigenlijk te maken had met een zo goed als nieuwe, ongebruikte schijf. Hoe kan mijn dvd-recorder deze schijf dan beschouwen als uitsluitend datadisc ?

In ieder geval blijkt Nero Burning Rom de oplossing voor een deel van het probleem

3 - Blijven over de 3 schijven waarmee het probleem begonnen was; deze had ik vooreerst volledig gewist met Roxio Creator en daarna geformatteerd met eerst Windows Verkenner en daarna Nero Incd, zonder resultaat.

Wanneer ik deze schijven nu probeerde volledig te wissen met Nero Burning Rom, werden ze na amper een paar minuten uitgeworpen met de melding "wissen mislukt wegens schrijffout". Ik heb geprobeerd deze schijven te herstellen met Nero DiscSpeed. Bij één ervan werd het Schijf maken (in het Testen van de schijf) afgebroken wegens een fout (Write Error 03C00) Toen ik daarna deze schijf volledig wiste met Nero Burning Rom was de schijf terug in orde voor gebruik in mijn dvd-recorder.

De 2 andere schijven worden zelfs niet meer herkend (geen reaktie van DVD-station in Windows Verkenner); ik ga er verder geen tijd aan verspillen en beschouwen ze als verloren.

Sorry voor deze uitgebreide uitleg, misschien heeft iemand anders er ook iets aan.

In ieder geval hartelijk dank voor uw waardevolle hulp.

Tenzij er de volgende dagen nog iets onvoorziens gebeurt, beschouw ik deze discussie als afgesloten.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het plaatsen van je bevindingen en oplossing.

Het kan andere leden die soortgelijk probleem hebben verder helpen. :top:

Het formatteren is niet gelijk aan het wissen van een herschrijfbare dvd.

Als je gaat formatteren gebruik je de DVD zoals een harde schijf, bij wissen krijg je gewoon terug een lege schijf.

Ook treedt er slijtage op bij een herschrijfbare cd/dvd, je kan ze dus niet eeuwig hergebruiken.

Je kan dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.