Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 12 Ultimate - pc valt uit tijdens Film maken.


Dacavic

Aanbevolen berichten

Ik kan opeens geen DVD meer branden met pinnacle Studio 12 ultimate.

Eerst deed hij het wel. Misschien heb ik een verkeerde download uitgevoerd. Mijn pc valt nu telkens uit wanneer ik onder het tabblad film maken een DVD wil branden. Pc valt vrij snel uit. Heb al geprobeerd om een systeemherstel van mijn pc uit te voeren zonder succes. Ook Pinnacel opnieuw installeren help niet. Iemand enige verklaring op mogelijke oplossingen.

Alvast bedankt.

Dacavic.:bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, Ik maak mijn films en sla ze op als mpeg4. Mijn brandprogramma van Nero is de 7. Ik ben al een paar jaartjes bezig en steeds maar de nieuwere programma's kopen zou een beetje van het goeie teveel zijn. Alles werkt naar behoren op mijn pc en ik hou dat zo. Werk met Xp en als deze ooit de geest geeft zal ik wel veranderen en dan ook de programma's die dan op de markt hot zijn kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans,

Bedankt om uw ervaring met mij te delen want ik ben niet echt een pc expert.

Maar ik denk dat mijn probleem veel groter is dan dat. Mijn pc viel deze avond opnieuw uit tijdens het gebruik van pinnacle studio 12 ultimate, nog voor ik aan "film maken" toe was. Dit doet hij enkel als ik pinnacle gebruik. Heb mijn pc al eens terug naar fabrieksinstellingen geplaatst maar het helpt dus blijkbaar niet. Enig idee wat mijn probleem zou kunnen verhelpen ?

Met dank,

Guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans,

Heb ondertussen zelf gevonden hoe ik een MPEG4 bestand moet opslaan.

Tijdens het schrijven valt mijn pc telkens uit. Bij gewoon gebruik valt ze nooit uit, wel bij gebruik van het programma Pinnacle studio 12 Ultimate of bvb ook wanneer ik mijn antivirus AVG mijn pc wil laten screenen. Het moet toch iets met een of andere instelling zijn. Kan jij mij verder helpen Hans ? Of iemand anders ?

Met dank,

Guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik het ook niet meer hoor. Het enige dat ik kan denken is dat je pc geen processorkracht genoeg heeft om zo'n zwaar programma te draaien. Filmbewerking is zeer intensief voor je pc. Als ik het gebruik, maar mijn pc is ouder dan de joue, is mijn internet uitgeschakeld alsook het antivirus en andere programma's draaien niet op de achtergrond. Misschien een vraagje voor de moderators van dit forum. groetjes postman hans (zelf blijven zoeken om problemen op te lossen, na een tijdje ken je de pc gelijk je broekzak, maar dat vergt veel tijd en geduld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Videobewerking is zeer arbeidsintensief voor de gpu en de cpu en daardoor kan hij erg warm worden.

Hoe oud is de pc? Wanneer is hij de laatste keer "afgestoft" binnenin?

Krijgt de pc voldoende koeling?

Valt hij uit bij het opstarten van PS of kan je er even mee werken?

Download en installeer onderstaande tooltjes

CPU-Z om de temperatuur van de processor te meten.

GPU-Z om de temperatuur van de grafische kaart te meten.

Meet de temperatuur bij normale werking en nogmaals terwijl je pinnacle studio gebruikt en zet re resultaten in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo ,

Heb het probleem zelf kunnen oplossen. Ik kom nog eens terug op dit forum omdat andere mensen misschien hetzelfde probleem hebben. De boosdoener was dus stof in de pc. Heb pc opengedaan en uitgeblazen met lucht. Pinnacle studio werkt opnieuw perfekt + antivirus programma kan pc screenen zonder dat ze uitvalt.

Probleem dus opgelost.

Groeten,

Dacavic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.