Ga naar inhoud

problemen met hardwareversnelling en Vista AERO


Acheron

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een laptop met Vista Home Premium op draaien. Sinds geruime tijd nu is mijn AERO volledig uitgevallen. Als ik bij configuratiescherm persoonlijke instellingen aanklik om de aero-functie te gaan opzoeken, dan krijg ik zelfs niet eens het klassieke menu meer waarin ik de aero stijl kan aanpassen, maar in de plaats daarvan de gewonen 'blauwe' versie van de vensters.

Bij "systeem" merk ik plots op dat mijn systeem niet geklasseerd is, vroeger had ik een score van 3,5 (denk ik), nu is dat 1 geworden, en bijwerken schijnt niet echt mogelijk te zijn.

Nu begint dat vervelend te worden omdat ik graag wat eenvoudige spelletjes zou willen laten draaien maar die werken niet omdat ik de melding krijg dat hardwareversnelling niet is geactiveerd. En activeren gaat niet want als ik bij configuratiescherm/persoonlijke instellingen/beeldscherminstellingen/geavanceerde instellingen/probleem oplossen/ .. dan staat er doodleuk: "in het huidige beeldschermstuurprogramma kunnen geen wijzigingen in de instellingen voor hardwareversnelling worden aangebracht".

De beeldschermadaptor is een: Mobile Intel ® 965 Chipset family.

Ik heb de laatste versie van de driver, maar omdat ik dacht, ach waarom niet, heb ik zeker 10 verschillende versie geprobeerd die allemaal hetzelfde vruchteloze resultaat opleveren.

Ik kan nog steeds niet aero gebruiken, eenvoudige spellen werken niet zoals ze zouden (Chess titans in 2D en oertraag, hoe is het mogelijk).

En dat terwijl vroeger ooit mijn AERO wél goed werkte, chess titans op volle toeren kon draaien en ik zelfs vrij zware spellen zoals PC games kon spelen (nu willen die zelfs niet opstarten).

MAW: ik zie het echt niet meer, en ik heb geen zin om héél mijn systeem te moeten formatteren en een hele dag of langer alle software er terug op te moeten zetten om het rotding aan de praat te krijgen.

Hopelijk is hier iemand die er meer verstand van heeft. Ik zou de hulp enorm appreciëren.

Dank bij voorbaat

Acheron

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers die ik heb meegekregen op DVD heb ik al proberen te herinstalleren.

Het probleem is dat het ook niet meer werkt en dat het een verouderde driver is intussen.

Ik vraag me echt af waar het probleem zou kunnen zitten, alle voor de hand liggende zaken ben ik al afgegaan. T'zal in een klein hoekje liggen mss ...maar waar? :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor de tip, ik heb ze even doorgenomen en begon te denken dat het misschien aan de BIOS kon liggen.

Maar eerlijk gezegd, als er een probleem is is het antwoord nooit duidelijk.

Ik kan maar geen update vinden voor de BIOS (Phoenix BIOS, version 1471, v.1.06)

Ik begin te denken dat het niet aan de drivers ligt maar aan het feit dat de systeemscore niet kan/wil worden bijgewerkt.

Ik blijf zoeken, het blijft een lastig probleem :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het niet weten, ik heb en laptop. Een Fujitsu-Siemens Amilo Li 2735.

Ik weet zelfs niet of er een mannier bestaat om dat na te gaan zonder het ding open te maken.

Ik heb getracht iets te doen aan het systeemclassificatiescoreprobleem. Gezien de grafische prestaties (score 1) niet toelaten dat Vista Aero ondersteund wordt heb ik dat probleem proberen op te lossen, niets werkt. Het systeem wil gewoon niet klasseren.

Altijd weer hetzelfde, systeem niet geklasseerd... bla bla bla

De dag dat computers eens hun werk doen zonder problemen moet nog komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.