Ga naar inhoud

Van i-tunes naar sd kaart


Frarit

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

iTunes openen, naar Bewerken - Alles selecteren gaan en dan Bewerken - Kopiëren. Open de SD-kaart in Deze Computer en doe Bestand - Plakken. Dan zullen alle bestanden die in iTunes staan gekopieerd worden naar de SD-kaart, ongeacht de plaats waar ze zich bevinden op de computer. Controleer wel of er genoeg vrije schijfruimte op de SD-kaart is (onderaan in iTunes kan je zien hoeveel plaats alle muziekbestanden samen innemen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt kattenfan,

Bedankt voor je antwoord. Het kopiëren op de sd kaart is gelukt maar ik krijg in de wagen de melding "geen afspeelbare titels gevonden" terwijl ze er wel goed opstaan als ik op de pc het sd kaartje bekijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zal uw wagen geen .m4a-bestanden kunnen afspelen. Je zal de muziek dus moeten converteren naar een ander formaat, bvb. mp3. In iTunes kan je dat doen door de muziek te selecteren en rechts te klikken op MP3-versie aanmaken. De muziek zal dan eigenlijk twee keer in de iTunes-bibliotheek staan. Om te weten welke bestanden nu juist de mp3's zijn, kan je ze sorteren op datum via Weergave - Weergaveopties en daar "Gewijzigd op" selecteren (om dit ongedaan te maken gewoon het vinkje weer weghalen dus). Je hebt dan een nieuwe kolom in iTunes, en als je op de hoofding van de kolom "Gewijzigd op" klikt, staat de recentste muziek bovenaan. Deze kan je ook weer selecteren: selecteer het bovenste liedje en scroll naar beneden tot je het laatste liedje bereikt hebt, d.w.z. het laatste liedje dat vandaag gewijzigd werd, en hou de Shift-toets ingedrukt terwijl je op het laatste liedje klikt, laat Shift daarna weer los. Via Bestand - Kopiëren kan je nu de mp3-versies kopiëren naar de SD-kaart. De oude versies (in .m4a-formaat) zul je dus moeten verwijderen van de SD-kaart. In iTunes kan je nu deze mp3-versies die je geselecteerd had weer verwijderen (naar de prullenbak).

Als het gaat om muziek die je geript hebt van cd's, dan kan je deze rompslomp in het vervolg vermijden door automatisch de muziek in .mp3 te importeren. Deze instelling staat onder Bewerken - Voorkeuren, tabblad Algemeen. Klik op de knop Importinstellingen. Kies bij "Importeren met" voor MP3-codering. Onder "Instelling" bepaal je de kwaliteit van de muziek. Hoe hoger de kwaliteit, hoe groter het bestand natuurlijk, en hoe minder muziek er op de SD-kaart zal kunnen uiteindelijk. Klik dan tweemaal op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt voor jullie hulp maar ik krijg ze niet op de radio. Als ik in I-tunes alles selecteer en op de rechter muisknop klik krijg ik nergens een mogelijkheid om naar MP3 te gaan; het enige wat ik evt wel kan is een AAc-versie aanmaken maar daar kom ik ook niet verder mee.

Ik kan ze zowel in albums sorteren als op artiest, nummer of alfabet op het sd kaartje maar hij blijft geen afspeelbare titels vinden. Ik zal eens langs de dealer gaan, mss heeft die een oplossing, ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.