Ga naar inhoud

Wie heeft ervaring met een nas


ednael

Aanbevolen berichten

Ik heb een Qnap turbonas TS-419P+ aangeschaft met 4 harde schijven van 2TB, Ik heb deze in raid 5 gezet en al verschillende mappen aangemaakt en verschillende gebruikers, dit werkt goed maar het valt mij op dat deze traag is niettegenstaande ik fibernet van telenet heb, ik weet dat er 2 internet aansluitingen zijn op mijn nas en heb deze dan ook naar mijn router gebracht, maar ik stel mij de vraag of ik dit niet in mijn nas moet configureren dat ik beiden gebruik? tevens valst mij op dat ik niet met elke pc op mijn nas geraak!!! (ik heb thuis ongeveer 12 pc' staan en niet elke pc geraakt aan de nas, en sommige kunnen wel de nas zien maar dan geraak ik met mijn wachtwoord niet binnen? sommige vrienden kunnen van buiten in mijn nas en anderen dan weer niet? heeft er iemand hier ervaring mee? heeft iemand weet van een nederlandstalige handleiding voor deze nas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de NAS een vaste IP adres?

Is er overal in uw netwerk en dus ook alle draadloos punten dezelfde subnetmasker ingesteld en dus ook in de NAS?

Je dient slechts 1 netwerkkaartkabel aan te sluiten op Telenet.

De ander is bedoeld om naar een tweede NAS backup of zo te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.