Ga naar inhoud

Adobe Acrobat - PDF formulier toegankelijk maken


Fitzpatrick

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een PDF formulier gemaakt in Adobe Acrobat 5.0 dat volledig in orde is, maar heb een probleem met het aanpassen van de beveiliging daarvan. De bedoeling van het PDF formulier is dat het kan doorgestuurd worden via e-mail en op de website te downloaden is. Dus dat het document ingevuld , bewaard en terug gemaild kan worden. Dat invullen lukt, maar het bewaren en dus ook het terug mailen is een probleem.

via Bestand > Documentbeveiliging lukt het me niet - ook al staat er "geen beveiliging" geselecteerd.

Iemand enig idee?

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat je een pdf kan maken en dat iemand anders kan invullen.

Hoe jij dat doet weet ik niet maar een pdf is toch in feite bedoeld om niet te wijzigen.

Mogelijk is uw versie te laag want tegenwoordig is de versie een stuk hoger.

Daarbij hoe kan iemand met een pdf reader dan invullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PDF kan je voorzien met "formuliervelden" waar je kan op klikken en dan invullen of selecteren of aanvinken - naargelang het soort veld dat gemaakt is.

De rest van de PDF kan niet gewijzigd worden.

Ondertussen heb ik al gevonden dat het document met Adobe Acrobat volledig werkt en met Adobe Reader kan er ingevult worden maar niet gesaved.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.