Ga naar inhoud

[OPGELOST] Blue screen: probleem!


dj_ke

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb hier een probleem met mijn PC (nog vrij nieuw).

Een tijdje geleden ben ik bezig geweest met het programma Virtual PC en als ik dit opstarte kreeg ik -voor de eerste keer- altijd een blauw scherm. Geen probleem: ik heb Virtual PC verwijdert en VirtualBox geïnstalleerd.

Sindsdien heb ik dit niet meer gehad, tot nu. Mijn scherm stond uit en ik was even TV kijken. Als ik daarna terugkwam en mijn scherm terug aanzette was het weer zover. Dit stond er:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

En de foutcodes:

STOP: 0x00000050 (0xFFFFFF8, 0x00000001, 0x805266AA, 0x00000000)

Op Microsoft.com vond ik dit: STOP: De foutmelding 0x00000050 Page_Fault_In_Non-Paged_Area verschijnt nadat Service Pack 1 (SP1) is geïnstalleerd

Maar aangezien dit bij SP1 is weet ik niet of dit gaat helpen, omdat ik SP3 heb.

Wat is hier het probleem, en alvast bedankt:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is hier het probleem,

Dit probleem treedt op als er een conflict is tussen Windows XP (SP1) en de stuurprogramma's voor beeldschermadapters die momenteel zijn geïnstalleerd.

De voorgestelde oplossing gaat ook werken onder SP3 want het komt er in feite op neer dat je de huidige drivers van je grafische kaart verwijdert en de meest recente drivers installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt kweezie wabbit,

ik zal dat dan proberen als ik de juiste drivers heb dan. Ik heb op de site van nvidia automatisch laten zoeken en die zegt dat ik een GeForce GTX 295 heb. In Everest staat dat ik een GeForce 8500 GT heb.

Bij de drivers van de GeForce GTX 295 staat er dat het compatibel is met windows xp maar niet met welke SP versie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.