Ga naar inhoud

TuneUp Utilities 2008


Aanbevolen berichten

Ik heb een betaalde versie van TuneUp Utilities 2008 maar bepaalde functies durf ik niet meer gebruiken: 'TuneUp Disc Doctor' en TuneUp Repair Wizard'. Na gebruik dient de computer afgeloten te worden met 'Finish'. Ten eerste doet ie dat niet en ten tweede, als ik handmatig afsluit reageert mijn computer in het geheel niet meer en heb ik alle moeite van de wereld om hem terug aan de praat te krijgen. Bovendien vind ik nergens een contactadres van TuneUp Utilities. Hulp graag en bedankt op voorhand. Herman Claesen: hermanclaesen@hotmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die functies kunnen op zich niet zoveel kwaad.

Die gaan je pc niet volledig verpesten ofzo, ze gaan je pc juist sneller maken.

TuneUp Utilities is een bekend programma, ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken.

Als je dus op finish klikt gebeurt er niks?

Ofterwel langer wachten, het kan zijn dat TuneUP nog bezig is met bepaalde zaken.

Of het programma opnieuw installeren, maar dan zou ik wel eerst het eerste eens porberen.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die functies kunnen op zich niet zoveel kwaad.

Die gaan je pc niet volledig verpesten ofzo, ze gaan je pc juist sneller maken.

TuneUp Utilities is een bekend programma, ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken.

Als je dus op finish klikt gebeurt er niks?

Ofterwel langer wachten, het kan zijn dat TuneUP nog bezig is met bepaalde zaken.

Of het programma opnieuw installeren, maar dan zou ik wel eerst het eerste eens porberen.

Grtz

Ik heb het nog eens geprobeerd en daarna TU verwijderd en geherinstalleerd. Het probleem blijft bestaan. Als ik op 'finish' klik gebeurt er niets en als ik dan naar opnieuw opstarten ga, weigert de PC zelfs om terug op te starten en moet ik via 'Veilige Modus' alles weer op de rails krijgen. Ik snap er niets van want ik gebruik al twee jaar TU, is een gekend en goed programma waar ik heel tevreden over was. Het eigenaardige is dat ik nergens een contactadres van TU kan vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op 'finish' klik gebeurt er niets en als ik dan naar opnieuw opstarten ga, weigert de PC zelfs om terug op te starten en moet ik via 'Veilige Modus' alles weer op de rails krijgen.
Het zou uiteraard aan Tune Up kunnen liggen, maar voor die algemene problemen (afsluiten/opstarten) lijkt het me weinig waarschijnlijk dat dit programma de oorzaak kan zijn. Misschien zit je wel met een dieper liggend probleem (virussen/spyware).

Om deze optie te elimineren zou je eens het volgende kunnen uitvoeren :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. gebruikers met Windows Vista zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou uiteraard aan Tune Up kunnen liggen, maar voor die algemene problemen (afsluiten/opstarten) lijkt het me weinig waarschijnlijk dat dit programma de oorzaak kan zijn. Misschien zit je wel met een dieper liggend probleem (virussen/spyware).

Om deze optie te elimineren zou je eens het volgende kunnen uitvoeren :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. gebruikers met Windows Vista zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Ik heb HijJackThis geïnstalleerd maar aangezien ik geen expert ben stuur ik de logfile in bijlage. Bedankt.

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten - zoals ik gevreesd had - wel wat "ongewenste gasten" op je PC.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - (no file)

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)

O2 - BHO: AdsManager Class - {D1C8F9CE-563E-11D8-813C-005022E14DE3} - C:\Program Files\LNM Client\AddAPI.dll

O3 - Toolbar: My Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Program Files\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL

O8 - Extra context menu item: &Search - http://edits.mywebsearch.com/toolbaredits/menusearch.jhtml?p=ZNxmk142YYBE

O9 - Extra button: LNM Client - {5D602A21-B929-11d7-A5D3-005022E14DE3} - LNM.eu : Welkom (file missing)

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBIniti alSetup1.0.0.15-3.cab

O16 - DPF: {AF2E62B6-F9E1-4D4F-A10A-9DC8E6DCBCC0} (VideoEgg ActiveX Loader) - http://update.videoegg.com/Install/Windows/Initial/VideoEggPublisher.exe

O16 - DPF: {C9A703E2-3145-11D8-813C-005022E14DE2} (Installer Class) - http://img.lnm.eu/be.lnm.eu/client/LNMClientInstaller.cab

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte mappen met Windows Verkenner.

C:\Program Files\MyWebSearch

C:\Program Files\LNM Client

Hang aan je volgende bericht een nieuw log van HJT … en laat meteen eens weten of er al enig verschil merkbaar is bij de werking van Tune Up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten - zoals ik gevreesd had - wel wat "ongewenste gasten" op je PC.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - (no file)

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)

O2 - BHO: AdsManager Class - {D1C8F9CE-563E-11D8-813C-005022E14DE3} - C:\Program Files\LNM Client\AddAPI.dll

O3 - Toolbar: My Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Program Files\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL

O8 - Extra context menu item: &Search - http://edits.mywebsearch.com/toolbaredits/menusearch.jhtml?p=ZNxmk142YYBE

O9 - Extra button: LNM Client - {5D602A21-B929-11d7-A5D3-005022E14DE3} - LNM.eu : Welkom (file missing)

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBIniti alSetup1.0.0.15-3.cab

O16 - DPF: {AF2E62B6-F9E1-4D4F-A10A-9DC8E6DCBCC0} (VideoEgg ActiveX Loader) - http://update.videoegg.com/Install/Windows/Initial/VideoEggPublisher.exe

O16 - DPF: {C9A703E2-3145-11D8-813C-005022E14DE2} (Installer Class) - http://img.lnm.eu/be.lnm.eu/client/LNMClientInstaller.cab

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte mappen met Windows Verkenner.

C:\Program Files\MyWebSearch

C:\Program Files\LNM Client

Hang aan je volgende bericht een nieuw log van HJT … en laat meteen eens weten of er al enig verschil merkbaar is bij de werking van Tune Up.

Ik heb gedaan zoals je gezegd hebt. Als ik nu op finish klik, sluit de PC wel direct af maar start niet meer op en moet ik weer opstarten in 'Veilige modus.

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit opnieuw één van de (ongewenste) lijntjes in je HJT-log. Ik neem aan dat je dit wel zal verwijderd hebben, dus is er nog een bron die deze besmette lijn terug op je PC plaatst. En dat is een item van Funwebproducts en waarschijnlijk de My Web Search Toolbar. Kijk eens of je deze terugvindt via Start -> Configuratiescherm -> Software. Daar die toolbar dan verwijderen (indien aanwezig).

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBIniti alSetup1.0.0.15-3.cab

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Maak hierna een nieuw logje met HJT en bekijk eens of deze exacte lijn er terug instaat. Laat even weten hoe dit is afgelopen in je volgend bericht, dan is een nieuw volledig log als bijlage niet meer nodig.

Download Combofix en zet het op je Bureaublad.

Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

NOTA: Indien je virusscanner reageert met een melding van een scriptuitvoering, moet je dit toestaan.

Hang het log van Combofix aan je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit opnieuw één van de (ongewenste) lijntjes in je HJT-log. Ik neem aan dat je dit wel zal verwijderd hebben, dus is er nog een bron die deze besmette lijn terug op je PC plaatst. En dat is een item van Funwebproducts en waarschijnlijk de My Web Search Toolbar. Kijk eens of je deze terugvindt via Start -> Configuratiescherm -> Software. Daar die toolbar dan verwijderen (indien aanwezig).

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBIniti alSetup1.0.0.15-3.cab

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Maak hierna een nieuw logje met HJT en bekijk eens of deze exacte lijn er terug instaat. Laat even weten hoe dit is afgelopen in je volgend bericht, dan is een nieuw volledig log als bijlage niet meer nodig.

Download Combofix en zet het op je Bureaublad.

Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

NOTA: Indien je virusscanner reageert met een melding van een scriptuitvoering, moet je dit toestaan.

Hang het log van Combofix aan je volgende bericht.

Ik krijg zelfs niet de kans om Combofix te installeren: Spy Seeper plaatst het direct in quarantaine zonder mijn mening te vragen, het wordt door Spy Sweeper gemerkt als een Trojaans Paard met hoge risicofactor. Het probleem met TU blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.