Ga naar inhoud

Politievirus (31)


Aanbevolen berichten

Heb ook last van dit virus maar kan bovenstaande acties niet uitvoeren omdat ik niet in de veilige modus kan opstarten en.....ik de kennis gewoon niet bezit om bovenstaande handelingen uit te voeren.Zodra ik opstart en een gebruiker aanklik krijg ik het "politiescherm" te zien en en staat de computer muurvast.

Heeft er iemand raad voor een amateurgebruiker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag RonStr1,

Welkom op PCH!

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de Kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"

  • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write". Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op F11 (of F12 naargelang de pc) en selecteer dan het cdrom station om het rescue systeem van Kaspersky te starten.
  • Bij “Press any key to enter the menu” druk je op gelijk welke toets om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.
  • · Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.
  • · Druk hierna op "A" om de licentie overeenkomst te accepteren.

Windowsunlocker

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

  • Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.