Ga naar inhoud

Deze Dell of iets anders?


Gast Bolio

Aanbevolen berichten

Goeiedag allemaal ,

Na de laptop die ik op jullie aanraden heb gekocht heb ik besloten om ook nog een nieuwe desktop met scherm te kopen. Omdat ik altijd al met dell computers heb gewerkt ben ik nu terug uitgegegaan van een dell te kopen . Hier zijn de specificaties van de pc die mij wel aanstaat op de website.

COLOR CHOICEKleur: Piano BlackPROCESSORAMD Athlon™ II X3 435(2.9GHz,1.5MB)BESTURINGSSYSTEEMLegitieme Windows® 7 Home Premium - NederlandsSYSTEM RECOVERYBesturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepenMICROSOFT-SOFTWAREOffice Starter 2010 - NederlandsPROTECT YOUR NEW PCMcAfee® Security Centre - 15 Month Protection - EnglishSERVICES EN SUPPORT1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc

MONITOR Dell ST2310 23-inch Full HD-breedbeeldmonitor - EuropeesTOETSENBORD Dell™ Entry USB-toetsenbord - Belgisch (AZERTY)MUIS Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart

GEHEUGEN4096MB Dual Channel DDR3 [4x1024] Memory

HARDE SCHIJF320 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)

GRAFISCHE KAARTATI Radeon HD4200 geïntegreerde grafische kaart

OPTISCH(E) STATION(S)DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

GELUIDSKAARTENGeïntegreerde 7.1-kanaals audio

DISKETTE / MEDIASTATIONS 19-in-1 geheugenkaartlezer

Ik ga de pc gebruiken om het standaard werk te doen en daarnaast nog eens een filmpje te zien ( daarom wou ik een iets groter scherm) en als het kan nog een beetje te gamen ( niet meer zo die hard als vroeger ). Omdat ik zelf geen idee meer heb welke systemen nu beter zijn dan andere vroeg ik me af of jullie nog andere systemen op het oog hadden tijdens deze solden periode die rond dezelfde prijsklasse ( 600-700 € ) meer te bieden hebben ?

Alvast Bedankt !

Vriendelijke groeten

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een monitor (flatscreen) ga ik wel nodig hebben , deze is al bijna 6 jaar oud en heb soms vrees dat hij voor mijn gezicht uiteen gaat spatten.

Ik vroeg me af of het scherm dat ik geselecteerd had bij de dell desktop van goede kwaliteit was want de meerprijs voor het 23 inch full HD scherm was niet bijzonder veel wat ik wel leuk vond.

Een grote harde schijf heb ik niet echt nodig omdat ik toch veel bestanden opslaag op een externe harde schijf. Het belangrijkste voor mij is dat de machine vlot draait en er grafisch ( film , games ) toch nog iets kan gepresteerd worden ( moet niet die hard zijn ) .

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij mag het ook een zelf samengestelde pc zijn, als die alles bevat wat de Dell pc ook bevat ( incl. scherm, muis, klavier, software ) voor een betere prijs of een beter systeem voor een iets hogere prijs ( max € 700 ). Hij moet wel ter plekke gemonteerd worden want als ik dat zelf moet doen gaat hij direct de vuilbak in moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat geld ga je helaas geen performance bakkie krijgen, maar het is toch beter dan de Dell. Ik raad je toch ten stelligste aan om even door te sparen tot 800 euro, en dan kan je een aparte grafische kaart erbij steken. Nu zit die kaart geïntegreerd op het moederbord, die kan HD prima aan hoor, maar met een apart kaartje zoals een Radeon 5670 kan je al aardig wat lichte games spelen.

=1&product[252923]=1&product[284286]=1&product[225309]=1&product[80156]=1&product[259627]=1&product[259717]=1&product[7517]=1&product[235982]=1&product[281108]=1"]Samenstelling :

  • Processor + Videokaart : Ik heb gekozen voor de lichtste processor van de nieuwste generatie, dat is de Intel Core i3 530. Deze processor heeft de geïntegreerde graphics aan boord, het moederbord zal deze dan ook ondersteunen. Er zit een standaard-koeler meegeleverd, deze koelt prima maar is wat luidruchtig. Als je het een beetje stiller wilt houden kan je best een Hyper TX3 van 15 euro erbij doen.
  • Moederbord : De Gigabyte GA H55M S2H. Standaard bordje, enkele leuke functies, heeft plaats voor twee videokaarten, biedt ondersteuning voor de analoge VGA, alsook de digitale DVI en HDMI.
  • Geheugen : Kingston ValueRAM 1333Mhz DDR3 1.5v 4GB. Zoals de naam al doet vermoeden, is het 'value' kitje. Verder prima geheugenlatjes, mooie prijs, ik heb ze zelf ook, werkt prima.
  • Harde Schijf : De bestverkopende schijf van het moment, de Samsung Spinpoint F3 1TB, aan een belachelijk lage prijs.
  • Optisch : De Lite-On iHas524. Beste optische drive van het moment.
  • Behuizing : De Xigmatek Asgard. Mooie kast, lage prijs, toolless design...
  • Voeding : Een OCZ StealthXStream 500watt. Prima voeding, er is ondertussen al een opvolger, maar die prijs is wat hoger en deze doet het nog heel goed.
  • Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium.
  • Monitor : Iiyama Pro Lite E2210HDSD B1. 22 inch en Full HD. Verder zeer goed scherm(pje).
  • Assemblage met zowieso 1 jaar garantie op de onderdelen en assemblage. De langste garantie op de onderdelen blijft behouden.

Korting 5 Euro

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Superjona ,

Alvast bedankt voor de informatie. Ik zou het bedrag wel kunnen uitbreiden naar €800, het is niet dat ik niet meer geld heb maar ik wil niet meer zoals vroeger al mijn geld uitgeven aan iets wat zo snel vergaat als een computer. Hoelang gaat zo een computer ongeveer mee die je samengesteld hebt? Kan er misschien ook nog een klavier bijgesmeten worden ? :) Over de looks van het toestel zit ik eigenlijk niet in, het mag van mij desnoods een kartonnen doos zijn de brandvrij is .

Zou je voor dus nog eens iets kunnen samenstellen voor de €800 die je voorstelde?

" Ik heb ook gezien dat een upgrade van die i3 processor maar 10 € duurder is, moet je hiervoor een duurdere koeling hebben ofzo anders vind ik die meerprijs ook nog wel best meevallen "

" En veel opslagruimte op men harde schijf heb ik niet echt nodig omdat ik toch het meeste van mijn bestanden op een externe harde schijf opslaag"

" En als je het waard vindt om een kleinere monitor te nemen zodat je het geld aan iets anders kan uitgeven mag dat ook gerust van mij , tot 19 ' vind ik acceptabel ."

Alvast super bedankt ,

groeten ,

Sacha

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, hier staat de =1&product[302700]=1&product[281108]=1&product[235982]=1&product[7517]=1&product[259717]=1&product[259627]=1&product[80156]=1&product[225309]=1&product[284286]=1&product[58761]=1"]samenstelling. Met deze samenstelling moet je niet bang zijn dat je computer binnen een jaar niet meer up-to-date is, deze PC gaat makkelijk een jaar of 4 mee. (In mijn termen toch ;-))

De processor is geüpgraded, nog altijd een i3, maar die is nog hoger geklokt.

Er zit nu ook een aparte videokaart bij, een HD 5770. Dat is al stukken beter dan de onboard. De reden omdat ik deze genomen heb i.p.v. een HD 5670, is dat de doos van de 5770 al eens is geopend en de kaart werd al getest. Daarom is die goedkoper. Als je de computer echter niet dringend nodig hebt, zou je kunnen wachten op de nieuwe grafische kaart van Nvidia, de GTS 450.

En om je vragen te beantwoorden, alle i3 processoren zijn identiek hetzelfde, de ene is soms hoger geklokt dan de andere, je hebt geen duurdere koeling nodig voor een processor die hoger geklokt is. (Maar het mag natuurlijk wel!)

Ik begrijp dat je niet veel opslag nodig hebt, maar de prijzen van de harde schijven zijn tegenwoordig belachelijk laag.

Ik zie er niet echt nut in om een kleine monitor te pakken, 19 inch monitoren worden bij de meeste fabrikanten zelfs niet meer gemaakt. Alles boven 22 inch is 'modern' te noemen, je zal bijvoorbeeld veel meer kans hebben om een HDMI poort aan te treffen op een 22 inch monitor dan een 19 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in feite wel wachten tot eind september omdat ik nu toch nog in de herexamens zit en een nieuwe computer me "misschien" ( lees : zowiezo ) zou doen afleiden maar daarna zou ik hem wel nodig hebben.

Bedankt voor de uitleg, ik ben terug al een beetje meer geupdate .

Groeten ,

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.