Ga naar inhoud

[OPGELOST] nieuwe notebook te kopen


claudine

Aanbevolen berichten

ik ben vergelijkingen aan het maken - maar men slaat me om de oren met 2 verschillende termen. werkgeheugen en kloksnelheid - beiden hebben dus effectief een invloed op de snelheid. ik heb mijn oog laten valen op SANSUNG R710 - intel core2Duo P8400. kan mij iemand wat wijzer maken. de pc moet wel op professioneel vlak gebruikt worden.

alvast bedankt:santaclaus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo mijn oog eens snel over de specificaties laten gaan.

en wat de prestaties van dit notebook betreft op zakelijk vlak zal er helemaal niets aan mis gaan zijn.

de p8400 is een goede processor, en met 2gb werkgeheugen (of meer) zit je al goed (ook met vista er op)

gezien het zakelijk is is het grafische vlak enkel bijzaak, maar zo te zien kan deze notebook hier ook nog redelijk zijn mannetje in staan.

zou al met al geen verkeerde keuze zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

alles is inderdaad relatief. Het is maar zo snel als de traagste schakel. Voor normaal (ook professioneel) gebruik zijnde meeste laptops die afgelopen jaar zijn uitgekomen meer dan voldoende. Zelf ben ik al aan mijn 5de Acer en deze hebben mij steeds goed bediend. Als je echt zware beeldbewerkingssoftware gebruikt is dit misschien niet voldoende maar dan ga je toch automatisch andere hardware gebruiken.

Een goede Acer tussen 650-800 Euro is volgens mij zeken een optie. Vorig weekend heb ik nog een Acer 7720G gekocht voor € 699 (aanbieding inclusief tas-muis-microfoon-usbhub) 250 MB 2 Giga intern Nvidia Geforce 9300M 17 inch en met geintegreerd numeriek keybord (dit laatste is zeer belangrijk als je veel cijfers moet ingeven)

Succes met je zoektocht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou persoonlijk nooit voor en acer kiezen.

om de simpele reden dat de garantie knudde is.. en de kwaliteit van de laptops al niet veel beter (alhoewel ze wel wat verbeterd zijn met de nieuwste serie)

ik zou persoonlijk voor een Dell laptop gaan wegens de goede kwaliteit en ondersteuning.

ik raad dan ook altijd een Dell laptop aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u wel allemaal - maar de beslissing is gisteren gevallen voor een Samsung met 4 GB geheugen en 360 HD, vooral omdat hij nog kon werken met vista en xP dus koos ik voor deze XP versie, daar mijn leverancier van Windoc enMedibridge dit aangeraden hadden - wel echter op 32 bit ram. woensdag zal ik hem hebben. en dan vrees ik nog vele vragen te zullen hebben om deze volledig verder in orde te krijgen - zoals hij mij email adres op beide pc (thuis) en praktijk te krijgen? - maar voorlopig zorgen voor wat later. allemaal hartelijk dank en fijne feestdagen vanuit Gent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

let op op dat als u met dit 32 bit xp gaat werken dat er maar 3/3.5 gb van uw werkgeheugen word gezien door xp!

dan zal ik nu dit topic markeren en afsluiten als opgelost.

mocht u verdere vragen hebben dan kunt u die altijd stellen in een nieuw topic onder de juiste categorie.

u ook nog prettige feestdagen gewenst!

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.