Ga naar inhoud

PC Samenstellen, alle purpose/gaming


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen.

Ik zoek een nieuw systeempje ter vervanging van mijn huidig, nogal lawaarig stuk schroot dat ik 2de hands kocht (van mijn ex nota bene). (Intel® Desktop Board D101GGC,P4 3.0 Ghz, 2G 1024). Het ding draaide applicaties zoals CS3, allerlei grafische apps..maar dit ging niet al te best. Er werd een Geforce 9600Gt ingegooid in de hoop om de boel wat rapper te doen draaien (en wat extra Ram), maar helaas pindakaas. Ik heb het onding voor een appel en en ei overgekocht maar het is nu wel echt rijp voor de schroothoop.

Ik hen een beetje zitten rondneuzen links en rechts, en kwam tot de volgende configuratie..

Alle vragen/opmerkingen zijn welkom.. Ik ben geen techneut, redelijk noob maar geen kompleet uilskuiken wat betreft PC-componenten.

Het is de bedoeling om met de verse PC toch vrij serieus te gamen naast fotobewerking (voor mijn tekeningen) en andere diverse toepassingen. Mijn budget hou ik onder de 1000 euro..maar hoe minder hoe beter uiteraard.

Ik heb besloten voor AMD te gaan (prijs kwaliteit) en met een nieuw AM3 bord zit ik redelijke futureproof. SLI wil ik als optie in de toekomst vrij houden. Denken jullie dat het de moeite is om als videokaart die bovensteende 9600Gt in SLi te houden of kies ik toch beter voor de 275 (rekening houdend met de aankomende DX11 kaarten...wat is de betere investering?). Oh ja ik ga vermoedelijk het circus draaien op een 22" (1680x1050 en hoger dus..resolutiegewijs...).

Alle tips en advies meer dan welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral.

ATi is van AMD. AMD AM3 moederborden ondersteunen dus Crossfire.

Nvidia - SLI - concurrentie van ATi en dus ook van AMD.

AMD gaat zeker geen SLI ondersteunen op zijn chipsets.

Je neemt best een 275 en dan nog best een MSI Twin Frozr. (Volgens aarondk1 een hele stille.) Met een 9800 ben je niets (meer). Ik raad je aan om een oogje te houden op de Phenom II X4 955, moest je toch voor Intel, en dus ook eigenlijk voor SLI kiezen, zou je best een i7 920 nemen. Als koeler een Scythe Mugen 2.

Note : Intel mobo's zijn veel duurder, en kijk goed of ze dan wel of niet SLI/Crossfire ondersteunen.

P.S. : De door jouw gekozen voeding is veel te veel. Met een goede 650 watt voeding van een A-merk (bv. Corsair.) zal je genoeg hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met Superjona ;-)

Dit systeem is beter qua processor kracht, omdat je toch fotobewerking en videobewerking doet is kiezen voor een quadcore geen overbodige luxe!

De grafische kaart heb ik verandert naar een HD4890 waarvan de Core overgeklokt is naar 1GHz deze zijn meestal sneller dan GTX275's.

En een 850W voor dat systeem is nogal overdreven (zoals Superjona al zei) ik heb gekozen voor een Coolermaster M520W met 520W dus, dit is een modulaire voeding en dan zit je zo niet met kabels te knoeien.

Ander moederbord ook, dit is beter dan het gene dat jij had gekozen.

Dit is een beetje de nieuwe stijl van MSI, en deze borden zijn zeer leuk om mee te werken.

Ik heb er ook een snellere hardeschijf ingezet, ook van 640GB. WD Green's zijn opslag schijven en zijn nogal traag.

Je kan beter voor Samsung F1's of WD Caviar Blue/Black gaan...

Ook ander ram geheugen, dat Kingston geheugen heeft Cas Latency 9. Dit is te traag voor een Phenom II, die houden wel van sneller geheugen.

Nu zit er CL7 wat al veel sneller is...

En voor de rest wat kleine veranderingen...

Ik heb de router er niet bij gedaan, omdat ik daar niet genoeg van afweet. Wel weet ik dat Trust niet zo'n heel goed merk is, dus daarmee wel uitkijken.

Ik ben heel tevreden van Linksys en dat is ook niet duur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reply!

Heel erg bedankt voor die info wat betreft SLI/Crossfire! Ik heb geen voorkeur voor nvidia/ATI, maar wil graag een beetje futureproof kopen. Vandaar ook de keuze voeding. Ik weet dat het massief overkill is in die configuratie maar als ik enkele drives, een tweede kaart in SLI/Crossfire bijzet weet ik niet of 650 zal volstaan, 't is te zeggen die Antec Wattage Calculator suggereert dat het beter is mss voor meer Watts te gaan?

Qua keuze van processor viel ik op die Phenom II X3 omdat die prijs/kwaliteit zeer goed is, mocht een upgrade nodig zijn heb ik inmiddels toch dat am3 moederbord. AMD beweert ergens dat am3 toch nog zeker in 2010 de standaard zal zijn. De Phenom X4 Deneb is een stukje duurder hoewel prijs/kwaliteit zeker goed. Echter, ik denk dat de prijs heel dicht aanleunt bij een Corei7, die prestatiegewijs toch zowat alles verplettert. Mss dan beter ietjse meer investeren en die Corei7 zooi in huis halen? Wat denken jullie? Kan je me een goede Corei7 config aanraden?

Alvast stevig bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Core i7 maakt gehakt van de Phenom's, zeker met fotobewerking enzo...

Bij het gamen zal je wel geen verschil merken. I7 maakt ook gebruik van tripple channel, zo kan men 6 GB (3x2) van 1600mhz insteken, of als je veel geheugen nodig hebt, 12 GB (6x2) van 1333 mhz insteken.

De prijs/kwaliteit van de Phenom II's liggen zeker goed, alhoewel je met i7 op safe speelt. En moest je later nog een tweede kaart bijvoegen, kan je best een 750 watt voeding van een A-merk nemen. (zoals Corsair.)

Ga je die zelf in elkaar zetten, moet Windows er nog bij ? (Zoja kan je best eentje nemen met een voucher voor Windows 7, alhoewel ik daar niet zoveel van afweet hoe dat in z'n gang gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ook iets in elkaar knutselen.

Totaal offtopic : Is het een goede film ?

---------- Post added at 09:31 ---------- Previous post was at 09:29 ----------

Wat voor scherm heb je eigenlijk en op welke resolutie wil je spelen ?

---------- Post added at 09:43 ---------- Previous post was at 09:31 ----------

Hier vind je het systeem.

De HAF 922 en zijn grote broer staan bekend voor een extreme airflow. Das alweer een beetje koeling bij, maar als je het helemaal koel wil houden, zou je best nog 2 120 mm fans bijbestellen voor op het zijpaneel.

Is met windows erbij en ook voucher voor Windows 7 om te upgraden. Windows wordt ook geinstalleerd door hun dus alles zou moeten werken. Die Twin Frozr is een hele stille. Daar ga je geen last van hebben...... En met een GTX 275 zal je aardig kunnen gamen. Aarond is me net voor, een 4890 is zeker geen slechte keuze, presteert ongeveer gelijk aan de GTX 275. Maar het is niet echt zo'n stille.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een goede film dank je :D

Ook mooie samenstelling maar die HAF is wat extreem voor wat hij ermee gaat doen.

Kan je beter iets simpeler nemen zoals een Antec Three Hunderd of Coolermaster CM690

Mijn HD4890 verslaagt die GTX275 wel hoor, deze HD4890 heeft is overgeklokt naar 1Ghz. Daarom is die meestal sneller is soms sneller als een GTX285 (meestal niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.