Ga naar inhoud

Samenstelling (zeer) goede game pc


Hitch

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb voor een vriend van me onderstaande samenstelling gemaakt maar heb de stukken nog niet besteld. De pc word door de verkoper in elkaar gezet en Windows 7 (64 bit) zetten we er zelf op. Aangezien ikzelf maar een leek ben en dit ook nog nooit eerder heb gedaan hoop ik bij jullie goede raad te vinden. Het budget is 1300 €.

Moederbord: MSI P55-GD85

Processor: Core i5-760 Boxed

Videokaart: EVGA GeForce GTX 580 1.5GB

Heb een 800 watt voeding voorzien, een Case en natuurlijk ook een HDD en een DVD brander maar het gaat dus om de drie bovenstaande hoofdbestanddelen welke samen 927 € kosten. Ik had ook graag geweten hoeveel RAM er op moet en wat ik dan best neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, ik kende deze site nog niet. Dacht alles bij Alternate te bestellen maar met jou samenstelling heb ik flink wat vergelijkingsmateriaal!:top:

Toch nog even vragen waarom de GTX 580 niet op hoerageroep onthaald word. Ik dacht dat deze kaart momenteel een echte topper was? Eigenlijk zelfs de beste kaart die momenteel te verkrijgen is voor gamers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is inderdaad wel de beste voor gamers maar ook het duurste (dacht ik) dus als je een budget hebt van laten we zeggen 1500 euro dan is dit denk nog wel te doen maar met een budget van 1300 is dit heel lastig zonder een bottleneck te creëren (door te minderen op ram,processor of moederbord).

en voor zover ik weet is zon goede kaart nog helemaal niet nodig, ik heb nu een HD6870 en ik draai alles(wat ik tegen ben gekomen) met gemak op zijn hoogst dus de HD 6970 zal dit ook wel doen en de GTX 570 ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er komt een standaard processorkoeler bij de processor, deze is op zich al redelijk goed natuurlijk kan het beter, maar die jij hebt geselecteerd is denk ik niet veel beter dan die er al standaard bij zit (LET OP DIT WEET IK NIET ZEKER).

voor zover ik weet is de standaard koeler goed genoeg als je niet gaat overklokken.

ik denk dat de garantie gewoon het zelfde is maakt niet uit waar je woont maar dit zou je natuurlijk altijd aan azerty kunnen vragen door een email te sturen. het enige wat ik weet is dat als je gaat overklokken dat je sowieso je garantie kwijt bent, maar dit is niet zo bij voor de overgeklokte videokaart omdat deze door de fabriek is overgeklokt en niet door jouw.(tenzij je hem natuurlijk zelf weer gaat overklokken naar nog hogere snelheden)

verder nog vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.