Ga naar inhoud

Verbinding via electriciteitsnet met adapter(s) ok voor pc en tv ?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Overweeg Belgacom Tv aan te schaffen, via Scarlet, waar ik nu klant ben. Heb een asus vaste pc met kabels naar Sagem box (van Scarlet, adsl one) in mijn bureau. In de living staat de Tv, daar komt dan de Belgacom decoder, die ik wil verbinden met een te kopen adapter op het electriciteitsnet in het stopcontact. De andere adapter dan in mijn bureau.

1) Is dit een goede oplossing? (Heb liever geen kabels of wireless)

2) Welke adapter(s) heb ik nodig?

3) Er zijn 6 zekeringen in het appartement, en verschillend voor bureau en living, maakt dat wat uit?

Ter info: Ik heb nu 24 kbps download snelheid op de pc (scarlet), mijn buur in appartementsgebouw onder mij heeft 16 kbps via Belgacom comfort, wat verminderd naar 14 als hij de Tv met Belgacom tv opzet (via vaste kabels box met decoder en tv)

Alvast mijn dank voor uw gewaardeerde suggesties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3) Er zijn 6 zekeringen in het appartement, en verschillend voor bureau en living, maakt dat wat uit?

Heel waarschijnlijk hebt je geen drijfkracht en dus 380 volt.

De kans is heel groot dat je slechts 1 fase stroom hebt en dus 220 volt.

Dan zal powerline wel goed lukken.

Ter info: Ik heb nu 24 kbps download snelheid op de pc (scarlet), mijn buur in appartementsgebouw onder mij heeft 16 kbps via Belgacom comfort, wat verminderd naar 14 als hij de Tv met Belgacom tv opzet (via vaste kabels box met decoder en tv)

Dat is best mogelijk.

Maar ik vind beiden download snelheid toch wel erg laag.

Ik zou naar scarlet vragen waarom de download zo laag is.

Misschien kunnen ze een ander abonnement voorstellen die veel hoger is zoals vdsl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.