Ga naar inhoud

ALS niet correct uitvoeren


thierry1

Aanbevolen berichten

Als ik mijn ALS formule ingeven is de uitwerking ervan niet correct. Het > teken wordt in de formule verkeerd gebruikt.

De formule die ik juist gebruik zet ik er later nog op.

Het ding is dat ik wil aangeven als een getal groter is dan een ander getal dan moet hij een % berekening maken.

Het vreemde is dat, als ik de formule ingeef met het > teken de uitkomst erop komt van <.

Als ik in de formule het > teken verander door < dan geeft hij de uitkomst die ik wil maar volgens mij is dat niet correct.

Formule volgt later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk staat er de bijlage in.

Ik heb dezelfde oefening op sheet 2 zelf ingegeven en daar lukt mijn berekening wel.

Als in U50 het > teken wordt verandert in een < teken doet hij het wel.

Als totale uitkomst zou ik een formule willen bekomen die eerst kijkt in B welk teken er staat % of € en dan de berekening maak van de korting die er word verkregen. Bij % korting kan dit variëren tussen 3 soorten korting en in € slechts 1 korting.

Kan dit in 1 formule?

Thierry

Vit_22_test.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet eens in U54

=P50>C49

Je zult zien dat het resultaat "ONWAAR" is, terwijl P50 6 is en C49 2 Dit wil dus zeggen dat er iets aan de hand is met C49.

Zet in U55 =P50 en in U56 = C49 : Hé dat is raar in U55 staat het getal aan de rechter zijde en in U56 aan de linkerkant , terwijl de Celeigenschappen op Standaard staan.

Selecteer Cel C49, ga in de formule balk achter de 2 staan en druk op Enter. En zie je probleem is opgelost.

Volgens mij worden de waarden geïmporteerd vanuit een ander systeem.

Als totale uitkomst zou ik een formule willen bekomen die eerst kijkt in B welk teken er staat % of € en dan de berekening maak van de korting die er word verkregen. Bij % korting kan dit variëren tussen 3 soorten korting en in € slechts 1 korting.

Wil je dit eens duidelijk uiteen zetten?

Beperk je voorbeeldje als het mogelijk is tot een paar rijen, is voldoende voor de helpende.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.