Ga naar inhoud

Ipad air 2 maar vraag in verband met opslag


kristof28

Aanbevolen berichten

alleHoi,

Ik ga mij morgen de ipad air 2 kopen. Ik ben een leek in tablets. Ik vraag mij enkel de 2 volgende vragen af.

Als ik homevideo's en ander beeldmateriaal op de tablet zet gaat dit de tablet vertragen alleen al door de tablet op te starten en ook het werken met de ipad in het algemeen? Een beetje zoals een gewone desktop pc. Dat de harde schijf gevuld is en dat het veel langer duurt om op te starten en die slijtage eraan enz enz.

En tweede vraag. Zelf al verwijder ik het beeldmateriaal gaat dit toch op een of andere reden ook de tablet vertragen?

Dank u wel!

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft een vertraging van het besturingssysteem door (te) veel opslag, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Doordat de iPads gebruik maken van snel flashgeheugen, ga je dit in de praktijk helemaal niet merken.

Dank u. Maar op volgende website lees ik iets anders? Het gaat wel over android maar dat maakt toch niet uit?

Last van een traag Android-toestel? Zo los je het op! - ComputerTotaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opslaggeheugen is in dit geval niet gelijk aan het werkgeheugen. Werkgeheugen (ook wel eens RAM geheugen genoemd) is de tijdelijke opslag van de tablet. Als je heel veel applicaties tegelijk draait (of laat lopen), wordt een deel van werkgeheugen in beslag genomen waardoor het soms wat vetraagt. iOS dat gebruikt wordt op iPads is een soepeler systeem en heeft minder last van dit soort vertragingen. Als hij dan al eens wat slomer aanvoelt, kan je de iPad gewoon even herstarten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.