Ga naar inhoud

reboot werkt niet.


crosiss

Aanbevolen berichten

hallo,

De reboot functie van de pc werkt niet. Dit probleem heb ik al van bij de aankoop maar de winkel in kwestie kan me niet helpen.

Als de pc gereboot moet worden na een update of ik zelf kies herstarten , de pc sluit af maar ipv te rebooten krijg ik op het scherm de melding entering sleep mode.

Online heb ik al diverse opties gevonden zoals de snel opstarten uitschaklen enzo maar niks blijft werken. na de snesltart optie uit te schakelen werkte de reboot voor een paar uur en dan plots niet meer.

Ik heb 4* een clean install gedaan via men w8 disc en af en toe werkte de reboot na updates te doen of commandos in mcprompt. De laatste keer na de install zijn alle windows updates gedaan en de reboot functie werkte. er zijn nadien geen programmas meer geisntalleerd of updates ed. na enkele uren de pc afgesloten na een laatste reboot test die ok was.

De volgende dag was de reboot functie weer screwed.

De automatische herstelfunctie voor windowsproblemen en dergelijke konden allemaal niet uitgevoerd worden wegens ontbrekende partietieschijven enzo?

Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken, wat ik niet snap is waarom men scherm zegt dat ie in slaapstand gaat na het reboot commando?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag stegisoft, hetgeen op de gelinkte pagina staat heb ik al geprobeerd. Na het uitschakelen van de snelstarter werkte de reboot inderdaad, doch enkele uren later plots terug niet meer.

Na een nieuwe installatie werkte de reboot niet doch na de updates via windows update werkte de reboot plots wel maar de volgende dag terug niet meer, ook al was er niks meer geinstalleerd van het moment de reboot werkte.

Voorzover ik weet zit er geen multmediacard reader op men pc.

greetz dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer het volgende uit:

! Mogelijk heb je je installatie CD van Windows nodig, hou deze dus bij de hand

• Klik op Start

• Typ cmd

• Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst

• Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator

• In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow

• Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer

post-6829-1417706022,5347_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stegisoft,

dat commando heb ik ook al uitgevoerd op aanraden van een vriend net als het Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth commando.

De 1ste maal werd geen van beide commandos uitgevoerd, na de clean install wel.

Nadien heb dit gedaan na iedere install en werkten deze commandos wel en kreeg de melding dat er corrupte files gevonden waren en hersteld. Bij de huidige installatie waren er terug corrupte files die niet hersteld konden worden.

De nieuwe installs zijn wel iedere keer uitgevoerd zonder een format te doen eerst, ik ga nu een install doen met een format en zien of dat helpt?

zijn er nog mogelijkheden om te checken moest het nog steeds niet gefixed zijn na de format install?

Kan het zijn dat er iets mis is met de bios zelf van het systeem?

greetzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd, dat is dus gisterenavond gedaan maar het probleem blijft , het reboot probleem komt zowel voor vanuit opstarten uit de bios zelf als na een volledige opstart van de pc.

De persoon die gisteren de format/install en alles gedaan en getest heeft vermoed dat het aan het moederbord zelf ergens moet liggen aangezien

alle onderdelen zoals ssd en gewone schijf, videokaart, ram geheugenkaartje etc zijn allemaal losgekoppeld geweest en het probleem bleef zich voordoen helaas :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry voor de late reactie maar het probleem is eindelijk opgelost. Het was dus uiteindelijk de ramkaart die niet goed werkte en daardoor was het geheugen onstabiel.

Deze is vervangen door een ander merk en voorlopig is het probleem van de baan, hopelijk voorgoed .

bedankt voor de hulp stegisoft :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.