Ga naar inhoud

latitude E6400 geen beeld met W8.1


gekl

Aanbevolen berichten

Ik wou op mijn laptopje W8.1 zetten i.p.v. de W7 die er bij aankoop ( lang geleden ) op stond.

Dus W8.1 dvd erin en installeren.

Alles werkte prima tot ik na installatie de laptop terug opstartte.

Ik kreeg het windows logo nog te zien maar daarna geen beeld meer.

Eerst dacht ik aan een hardware probleem dat zich toevallig voordeed na de installatie.

Bij het extra belichten van het scherm zag ik duidelijk het windows opstartscherm in beeld ,dus waarschijnlijk de lamp of het inverter printje stuk.

Maar in de bios werkte het scherm wel en ik kon ook het windows logo was goed zichtbaar , dus kan ik dit uitsluiten.

Toen een extern scherm eraan en alles werkte prima met een ander scherm. de fout ligt dus waarschijnlijk niet aan de grafische chip.

Daarna heb ik een linux cd ingestoken en deze in testversie laten draaien op de laptop , alles werkte normaal met linux.

Dan maar terug alles opnieuw installeren , hetzelfde resultaat , geen beeld

Een fout in de W8.1 dvd? Ik heb als test de w8.1 geïnstalleerd op een oudere easynote sj51, na installatie werkte alles prima , ook het beeld.

De W8.1DVD blijkt dus goed te zijn.

Dan maar terug de originele W7 erop en ....weer beeld , geen enkel probleem.

nogmaals de w8.1 en weer geen beeld.

Volgens mij wordt het inverter printje niet aangestuurd in W8.1

Ik heb daar bij dell toch geen extra driver voor nodig?

Bij packard bell werkt het wel . ( easynote sj51 )

aangezien ik w7 wel perfect kan installeren sluit ik een DVD hardware storing ook uit.

ondertussen staat de w7 er weer op en dit zal voorlopig ook zo blijven tenzij.........

er iemand een oplossing heeft voor dit voorval.

Ikzelf heb behoorlijk wat ervaring met pc hardware maar dit is nieuw voor mij .

Mvg

Gekl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leerzaam experimentje ... oorzaak valt dus te zoeken in niet herkende hardware / ontbrekende drivers.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.