Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe pc onderdelen


Cindy

Aanbevolen berichten

Graag had ik wat advies gekregen bij mijn samenstelling van mijn nieuwe pc. Ik heb goeie ervaring met Asrock moederborden, reeds meerdere malen en dus daarom kies ik voor Asrock. Het nieuwe systeem zou vooral dienst doen voor 3d modelleren, video bewerking en foto bewerking en af en toe programmeren. Meestal doe ik een aantal jaren met dezelfde pc ( 6 a 7 jaar) zonder te upgraden. Bedankt alvast voor jullie hulp. Hier volgen mijn wensen.

Waarvoor heb ik een PC nodig? - 3D software gebruiken, zoals autocad, Blender, google Sketchup enz.., dan videobewerking, foto bewerking, programmeren, beetje gamen

Wat is mijn budget? - Rond de 2000 Euro, mag iets meer zijn.

Een merkcomputer of een samenstelling? -Zelf samenstellen

Ga ik overklokken? - Heb ik nog nooit gedaan, maar momenteel voel ik de intentie om het misschien wel eens te doen, maar dan niet extreem.

Ga ik later upgraden? - Misschien grafische kaart met tijd vernieuwen en eventueel Ram en indien nodig HDD of SSD maar nog niet het eerste jaar.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - momenteel enkel USB 3 om snel bestanden naar externe hdd over te zetten, de rest weet ik nog niet, we zien wel

Ga ik zelf assembleren? - Ja, heb ik in het verleden altijd gedaan.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Neen, heb ik al

Ga ik zelf installeren? - Yep

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Liefst Asrock moederbord en Intel CPU, als het kan minimum 16Gb Ram van Corsair, of weet je me te overtuigen voor iets anders.De voeding die ik nu bezit is Corsair VX 550W maar zal waarschijnlijk net niet genoeg zijn dus daarom een andere voeding van 860 W gelet op later. Eveneens twijfel van merk voor de HDD tussen WD en Seagate of HGST.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Monitor meegerekend in het budget. ik twijfel tussen een paar daarom zijn er een paar verschillende samenstellingen gemaakt door mij.

Heb ik specifieke wensen? - Geluid is niet van belang voor mij, gezien mijn huidige machine zal de nieuwe toch stiller zijn.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - In België, al gekeken bij Alternate en Azerty maar eveneens contact genomen bij een plaatselijke winkel Compustar en daar al laten weten dat zijn prijzen op internetwinkel nogal prijzig zijn, wat betreft service is het wel top.

Nu volgen mijn samenstellingen

De eerste is met een kleinere CPU koeler omdat ik vrees dat mijn favoriet niet in de kast zal passen zie hier met de kleinere koeler.

Dit is dezelfde als voorgaande maar met de grotere koeler zie hier.

Dan heb ik dezelfde samenstelling maar met een andere monitor, zie hier.

En mijn laatste samenstelling eveneens hetzelfde met nog een andere monitor, zie hier

Wat betreft monitor raak ik er maar niet uit zelfs niet na uren en uren allerlei reviews af te schuimen, hetzelfde van de HDD. SSD ben ik vrij zeker.

Ik kijk alvast uit naar jullie advies en alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Cindy,

Onze excuses, dit topic hebben wij helemaal uit het oog verloren.

De Cooler Master TX3 is een grote verbetering op de standaardkoeler van Intel, en zal erg stil zijn werk doen. Een grotere Noctua koeler is uiteraard nog wat beter, maar komt pas echt tot zijn recht als je gaat overklokken.

Aangezien je AutoCAD en video/foto-bewerking wilt doen, raad ik je aan om voor een NVIDIA-videokaart te kiezen i.p.v. eentje van AMD. NVIDIA's kaarten beschikken namelijk over CUDA die net iets beter geoptimaliseerd zijn voor dit soort zaken. Ik zie ook dat je een beetje wilt gaan gamen, wil je dan de recentste games op de allerhoogste settings kunnen spelen? Als je tevreden bent met Hoge - Extreme settings op één monitor, dan zal een GTX 750 Ti videokaart van NVIDIA zeker volstaan.

Als SSD zou ik eerder kiezen voor de recentere en snellere Samsung 840 EVO. Als voeding mag je ook gerust een iets goedkoper model nemen, zoals deze Be Quiet!, aangezien de AXi series van Corsair zich voornamelijk richten tot (extreme) overklokkers.

Verder vind je hier nog een degelijke BD-brander. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.