Ga naar inhoud

Zelf mid-level desktop bouwen


revao

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit er aan te denken zelf een desktop te bouwen, omdat ik dit wel interessant vind en het graag een keer wil doen.

Nou is de vraag of dit ook te doen is voor mensen zonder al te veel ervaring en wat ik dan aan zou moeten schaffen.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? -Het gewone computer werk en misschien foto/videobewerking.
  2. Wat is mijn budget? - Tussen de 300 en 500 en ja ik weet het dit is vrij ruim geschat.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Het liefst zou ik een samenstelling willen aangezien je zo waarschijnlijk meer voor minder hebt.
  4. Ga ik overklokken? - Niet als het niet nodig is.
  5. Ga ik later upgraden? - Niet zozeer nodig.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - USB 3.0 zeker niet nodig HD-aansluiting daarentegen wel. Ook een geluidspoort zou wel fijn zijn.
  7. Ga ik zelf assembleren? -Dat is dus de vraag wat het slimste is. Het lijkt me leuk zelf te doen aan de hand van een handleiding mits dit mogelijk is.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows 7 of 8 is allebei optioneel.
  9. Ga ik zelf installeren? - Weer is dit voor mij ook nog niet bekend en zou ik het opnieuw graag zelf willen proberen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Nvt.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nvt.
  12. Heb ik specifieke wensen? - Nvt.
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? -Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog nooit een computer hebt geassembleerd, is het verstandig om vooraf heel wat handleidingen/video's te bekijken, of je kan natuurlijk ook voor de optie CPU + Koeler + BIOS Update montage kiezen, dan is het gevaarlijkste werk al gedaan. :-)

Installatie is helemaal niet moeilijk, het enige wat problemen kan opleveren is wat sleutelen aan het BIOS om de bootvolgorde juist te krijgen.

De videokaart mag je gerust weglaten, de ingebouwde chip in de processor kan licht werk prima aan. Mocht je willen videobewerken kies je beter voor een goedkope NVIDIA-kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.