Ga naar inhoud

Niet verbonden maar kan wel op internet


tmc2032

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb sinds een week een laptop (Packard Bell easynote TS11HR, met OS windows 7) bij me, met een wel heel raar probleem.

Ik heb me er al suf achter gezocht, en al bijna alles wat ik maar kan vinden of bedenken uitgeprobeerd, maar toch is het nog steeds niet opgelost.

 

Het probleem is namelijk dat het logo van de draadloze verbindingen een gele bol bevat, dit wil dus eigenlijk zeggen dat ik niet verbonden ben met een draadloze netwerkverbinding, maar dat er wel degelijke netwerkverbindingen beschikbaar zijn.

Het rare is nu, wanneer ik nu op het logo druk, en de beschikbare netwerkverbinding krijg, staat er mijn netwerk tussen, en er staat ook dat ik wel degelijk verbonden ben. Ik kan dan ook inderdaad op internet.

 

Wanneer ik nu het netwerkcentrum open, staat er bij de actieve netwerken : er is geen verbinding met een netwerk.

Ook staat er een rood kruis tussen het symbool van (deze computer) en het internet logo.

 

Wanneer ik de windows probleemvaststelling laat lopen, krijg ik steeds de boodschap dat het probleem niet met probleemoplossing kan worden vastgesteld.

 

Bij apparaatbeheer (netwerkadapters) is er geen enkel probleem te merken, alles werkt correct, en alle stuurprogramma's zijn bijgewerkt.

Het netwerk verwijderen, en nadien opnieuw instellen is ook geen oplossing.

Bij netwerkprofielen staat het huidige profiel op openbaar, en niet op thuis of werk, ik slaag er echter ook niet in om dit netwerkprofiel te veranderen.

Een thuisgroep kan ik niet maken, want dan krijg ik weer de boodschap dat sommige thuisgroepproblemen te maken hebben met het netwerk, en dat ik dit netwerkprobleem eerst moet oplossen.

laptop is reeds meerdere malen met verschillende virusscanner gescand, JRT, adware cleaner, privazer, combofix.

Resultaten van de Minitoolbox.

 

DHCP ingeschakeld : ja

auto config ingeschakeld:ja

Mediumstatus : medium ontkoppeld (geen idee wat hier eigenlijk moet staan???)

IPv4-adres: 192.168........

Ping statistieken: verzonden=2, ontvangen=2, verloren=0 o% verlies)

 

Nog een probleem is, wanneer ik de draadloze verbinding uitschakel en de lan kabel verbind met de laptop, krijg ik ook hier een rood kruis. :(

 

 

Als er iemand mij kan helpen, please do.

Alvast bedankt voor de moeite.

 

TMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet zou gauw ook geen oplossing, maar wat ik wel zou doen: opnieuw installeren van de netwerkadapters.

dat apparaatbeheer aangeeft 'werkt correct' is niet meer of minder dan 'windows heeft drivers aan boord voor dit apparaat', maar de daadwerkelijke werking wordt niet gerapporteerd.

ik neem aan dat je pc alle windows updates heeft.

 

haal bij pb de laatste drivers en installeer die.

herstart de pc

ga apparaatbeheer, rechtsklik op de wifi-adapter en kies verwijderen (heet soms installatie ongedaan maken)

doe hetzelfde voor de lan-adapter.

sluit schermen netjes af en herstart de pc. 

bij de herstart zal windows de adapters herkennen en nagelnieuw installeren met de nieuwste drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik raak een beetje overvraagd... toch nog wat losse gedachten:

- zit er op die laptop echt andere software die de verbindingsmeldingen van w7 kan beïnvloeden (in dit geval ontregelen)? bij dat soort merklaptops komt er doorgaans veel (troep) mee.

- kijk netwerkcentrum/gevanceerde instellingen: helpt het als je daar wat experimenteert?

- en trouwens: start eens op in veilige modus met netwerk. wat gebeurt er dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.