Ga naar inhoud

Onbekend netwerk - geen internettoegang na installeren van Belkin N300 Wifi extender


Jeffrey91

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik kocht mij afgelopen week een Wifi extender van Belkin type N300 om het draadloos internet boven te versterken. Aanvankelijk verliep alles vlekkeloos, installeren ging goed en ik had onmiddelijk een goede internetconnectie boven.

Echter, na enkele uren merkten mijn ouders problemen op met hun laptop beneden. Ze hadden nog wel verbinding met de router beneden maar kregen nu de foutmelding: "Onbekend netwerk: geen internettoegang".

Vervolgens trok ik de wifi extender (die zich op de bovenverdieping bevindt) uit het stopcontact en was het probleem onmiddelijk opgelost. Als ik dan de wifi extender opnieuw in het stopcontact stak bleef de verbinding beneden intact. Maar opnieuw na enkele uren kregen ze plots de foutmelding die ik hierboven reeds weergaf.

Het probleem doet zich zowel voor op mijn laptop (Windows 8.1) en de laptop van mijn zus en ouders (beide Windows 7).

 

Enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

 

mvg

Jef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de handleiding gelezen maar daar zit niet echt iets om de instelling aan te passen tenzij met PBC (WPS)

 

Probeer eens naar de range extender te gaan door in de browser belkin.range te typen.

Kijk eerst bij Firmware Update of er een update is.

 

Bij Wi-Fi Protected Setup opnieuw instellen indien nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het controleren van de Firmware Update krijg ik de melding dat er geen nieuwe update beschikbaar is.

 

De reden dat ik deze Wifi extender gekocht heb was wel omwille van het feit dat mijn verbinding boven heel beperkt was en ik af en toe de melding kreeg "geen internettoegang". Nu krijg ik deze melding dus niet meer maar krijgen mijn ouders en zus op hun laptop deze melding. Dit is echter ook maar na een uur de Wifi extender opnieuw aangesloten te hebben. Aanvankelijk werkt alles perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.