Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe PC!


Anciency

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb na zoveel jaren laptop gebruik toch besloten om weer een PC thuis te zetten.

Enkel heb ik helemaal geen idee wat genoeg is voor mij...

 

Aangezien er heel goedkope, maar ook heel dure dingen zijn.. (Moederbord, videokaart,..)

En heb totaal geen idee wat meer dan voldoende voor me is..

 

Waarvoor heb ik een PC nodig?

-Gamen

Ik speel hier en daar eens wat online spelletje zoals runescape (mmorpg game) en voor de rest gewoon een paar zynga spelletjes..

 

-Webdesign

Ik ben in opleiding als webdesigner, dus wil ik ook een beetje kijken naar schermgrote en dergelijke.. Maar deze kan je apart kopen dus lijkt me op zich niet van belang?

 

-Allerlei gebruik

Het internet is een echte verslaving voor mij, spendeer makkelijk 10 uur per dag op de PC..

 

Wat is mijn budget? 

Heb eigenlijk totaal geen idee welke richting dit zal uitgaan.. 

Maar met een max bedrag van €800,00- moet ik er zeker en vast wel een uitstekende hebben denk ik?

 

Een merkcomputer of een samenstelling? 

Maakt niet uit, tot hiertoe al verschillende merken gehad in laptops en aan elk merk zijn wel eens nadelen.. Prioriteit is dat hij het uitstekend doet met games en dergelijke.

 

Ga ik overklokken? 

Aangezien ik het niet ken, zit dit er niet echt in tenzij jullie met een voorstel afkomen.. :P

 

Ga ik later upgraden?

Mogelijk..

 

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig?

Een cardreader zou handig zijn aangezien ik vaak met een camera bezig ben.

 

Voor de rest niet echt een idee wat erbij zou moeten..

 

Ga ik zelf assembleren?

Denk best de webshop zelf, aangezien ik er niets/weinig van ken.

 

Heb ik een besturingssysteem nodig?

Windows 8(.1)

 

Ga ik zelf installeren?

Ja, al vaker gedaan, lukt perfect.

 

Heb ik een voorkeur aan onderdelen?

Een leuk design van behuizing heb ik graag.

Dan denk ik aan wat lichtjes, etc,..

 

Heb ik nog randapparatuur nodig? 

Daar raak ik zelf wel aan, niet echt van enorm belang dus.

 

Eventueel suggesties merk van monitor?

 

Heb ik specifieke wensen?

Stille PC zou fijn zijn..

 

Voor derest zoals ik al eerder vertelde een PC die goed zou werken met runescape, facebook, zynga games, etc,..

 

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? 

België, maar zoals ik al vertelde is het toetsenbord niet echt van belang.

 

 

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn zoektocht, want heb echt geen idee waar ik moet beginnen en hoever ik moet gaan en dergelijke..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had geen toestemming om men onderwerp aan te passen, dus zet ik het even hier..

 

Edit:

Een extra monitor zou wel enorm handig zijn..

Deze zou dan niet hoeven te dienen om zware spelletjes te spelen, maar gewoon om  facebook of skype of website open te houden mocht dit uitmaken.

 

Ook even wat meer over runescape, ik speel altijd op low graphics omdat dit er nog steeds het beste uit ziet in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor je deze samenstelling gemaakt:

 

Een moderne computer met een heleboel snelle onderdelen. Het zal je vast opvallen dat er in deze samenstelling een videokaart mist, maar met een goede reden. Spelletjes als Runescape en Zynga games zijn erg erg licht, daarvoor heb je eigenlijk geen aparte (sterke) videokaart nodig. De geïntegreerde chip in de processor kan deze games zonder problemen op de hoogste instellingen draaien. 

 

Als processor nemen we een vrij snelle i5, aangezien het prijsverschil met een i3 processor wat klein is, en het is ook positief mocht je later willen upgraden. Uiteraard wordt de processor vergezeld door 8GB aan RAM geheugen en op een moederbord geplaatst met veel aansluitingen en features. Uiteraard is het mogelijk om meerdere displays aan te sluiten. 

 

Als opstartschijf nemen we de razendsnelle Samsung 850 EVO SSD van 120GB, en ook nog een 1TB opslagschijf. Een DVD-brander is ook aanwezig. Alles wordt gevoed door een simpele Corsair VS350 voeding en gestoken in de stijlvolle Silencio behuizing. Niet alleen is deze behuizing stil, maar aan de voorkant is er ook nog eens een SD-kaartlezer verstopt. 

 

Windows 8.1 en assemblage zijn inbegrepen. Kijk ook even in m'n handtekening voor een unieke PCH-kortingsactie. ;)

 

EDIT: Ik zie net dat je liever Windows 7 prefereert, wat natuurlijk ook een mogelijk is. Wel moet ik zeggen dat Windows 8.1 opmerkelijk sneller zal aanvoelen (zeker met deze onderdelen), je gaat het verschil bijvoorbeeld zeker merken in opstarttijd. Wel krijgen zowel Windows 7 als Windows 8.1 later een gratis upgrade naar Windows 10. 

 

Wat betreft je monitor, aan welke grootte had je gedacht? Zelf heb ik uitstekende ervaringen met Iiyama, Asus en Samsung. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.