Ga naar inhoud

Game pc €1000 hulp


Sketch

Aanbevolen berichten

Hoiii,

Ook ik ben een van die nieuwelingen die graag een eigen pc wilt bouwen, maar er niet veel ervaring in heeft. Natuurlijk heb ik de laatste paar weken al flink wat op internet opgezocht maar blijf twijfelen over wat nu goed bij elkaar past en wat vooral bij mij past. Ik hoop dat iemand van jullie mij op de goede weg kan helpen.

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? – Gamen
  • Wat is mijn budget? –  ongeveer €1000
  • Een merkcomputer of een samenstelling? – Samenstelling.
  • Ga ik overklokken? – Nee.
  • Ga ik later upgraden? – Waarschijnlijk wel.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - een Wi-Fi kaart, optische geluidspoort, dvd-brander
  • Ga ik zelf assembleren? – ja.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? – ja, de gewone windows 7.
  • Ga ik zelf installeren? – ja.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Een modulaire voeding misschien?, heb iets tegen veel loshangende nutteloze kabels :P. Voorkeur aan een ‘simpele’ case, geen lichtjes of een fancy zijraampje. Goede ventilatie vind ik wel heel belangrijk!
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Monitor en toetsenbord. Deze vallen buiten het budget. Waarschijnlijk loop ik gewoon even een winkel binnen om te kijken en te voelen : ) tips blijven welkom.
  • Heb ik specifieke wensen? – nee, denk dat alles hierboven al is genoemd.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? – Nederland. Winkel maakt niet uit.

 

Groetjes Gillian

aangepast door Sketch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sketch, 

 

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum!

 

Da's al meteen een hele mooie en gebalanceerde samenstelling. Vlotte processor, goede videokaart en ook met de rest van de onderdelen is alles prima. Ik zou enkel het moederbord veranderen en een iets duurder model in de plaats nemen, die wel beschikt over een optische geluidspoort. 

 

Dit moederbordje heeft meteen ook ruimte voor een M.2 SSD. Het normaal SATA-exemplaar heb ik dan ook vervangen door een M.2 model. Exact dezelfde specificaties, maar meer ruimte in je behuizing. :) 

 

De gewijzigde samenstelling vind je hier.

 

Kijk ook even in m'n handtekening voor extra korting als PCH lid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.