Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Voor mijn cursus EHBO pc heb ik een pruts pc.

Nu bezit ik wel een iso bestand windows 10 voor 64 bits.

Daar mijn pc ouder is zou ik graag een iso bestand downloaden voor een 32 bit, maar ik zie het bos door de bomen niet in al de aangeboden downloads.

Kan mij iemand een goed programma aanduiden die te betrouwen is om te downloaden en dan brand ik hem wel op een cd.

Het mag een win 10 zijn maar ook een oudere versie is ook goed, daar het maar om te leren is.

hartelijk dank

groetjes

claudine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan voorlopig Windows 10 nog gratis downloaden indien je Upgrade vanaf Windows 7(sp1) of Windows 8.1.

Oudere Windows versies zijn niet gratis.

 

maar ik zie het bos door de bomen niet in al de aangeboden downloads.

 

 

 

Ik vermoed dat je daar een illegale download mee bedoelt, hier kunnen we je niet verder helpen. Zie ook onze forumregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen bedoeld om op een oude pc (xp) een download te oefenen en iso bestanden te leren gebruiken, vandaar mijn vraag. In de cursus hadden we allemaal een iso bestand gekregen voor een 64 bit installatie en deze deed het niet. Maar alle begrip voor jullie standpunt. Ikl  probeer het van een andere cursist te bekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen bedoeld om op een oude pc (xp) een download te oefenen en iso bestanden te leren gebruiken, vandaar mijn vraag. In de cursus hadden we allemaal een iso bestand gekregen voor een 64 bit installatie en deze deed het niet. Maar alle begrip voor jullie standpunt. Ikl  probeer het van een andere cursist te bekomen.

 

 

Dat laatste had je beter direct vermeld in je eerste bericht.

 

Als ik het goed begrijp heb je een ISO bestand al gedownload (of nog niet) en moet je dat als oefening op een schijfje branden zodat het een opstartbaar schijfje wordt????

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort geschetst: ik volg een cursus EHBO pc

Wij kregen op onze externe HD een te branden iso bestand mee naar huis.

Ik heb thuis een oude "pruts" pc waar alles op mag en heb de gebrande versie proberen installeren - ging niet. Leraar zei mij dat het een 32 bit versie moest zijn.

Nu probeer ik op eigen houtje aan zo een versie te geraken. Ik vond iso creator maar vraag mij af of dit te vertrouwen is. Indien het niet lukt is het toch geen probleem maar ik zou geen vuiligheid op mijn echte PC willen hebben.

Bedankt voor je aandacht.

Claudine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had me weer op het verkeerde been gezet.

Je wil dus toch een ander besturingssysteem op een computer zetten en dat heeft dus niks met een cursus/oefening  EHBO te maken.

 

Als het een Windows 10 32 bits versie moet zijn kan je die zelf voorlopig nog gratis downloaden, uitleg in deze link.

Maar zoals eerder aangegeven zal een upgrade niet lukken vanaf een Windows XP computer.

Ook dien je eerst te controleren of de hardware wel geschikt is voor Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-34170-0-40662800-1461429724_thumb.pSorry maar ik heb niemand op het verkeerde been gezet. Het gaat hem niet om een upgrade maar om een schone installatie. Hebben in de klas het ook op een lege pc gedaan en daar ik thuis over een oude laptop beschik, had mijn leraar mij aangeraden hierop te oefenen daar het toch geen kwaad kon.

Ik heb hiernaast nog 2 pc allebei met win. 10, zoals het hoort geupgradet.

Zie hieronder  de schermafdruk van ons programma tot waar we nu zijn.

groetjes

claudine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je toch nog graag het resultaat laten weten:

Het is gelukt, heb geen microsoftaccount aangemaakt en het ook geen registratie nr. ingegeven.

Volgens de leraar blijf win. 10 tijdelijk toegankelijk maar moet je na een tijdje toch een nr. ingeven. maar je kan hem wel zoveel als je maar wilt een schone installatie doen.

Daar het hier om te oefenen gaat (super traag) en er nooit serieuze dingen op zullen staan, past dit perfect.

(zelfs als het niet was gelukt leer ik er altijd van bij)

Ik wilde je hiervoor toch bedanken vooral voor het geduld dat je heb gehad met mij.

groetjes

Claudine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.