Ga naar inhoud

Accu laad niet meer op (Acer Travelmate 7730)


Jap

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds vandaag laad mijn accu niet meer op van mijn laptop, Acer Travelmate 7730.

Van zodra je de stroom insteekt lijkt het erop dat deze begint te laden daar het symbool van de accu post-42190-1417705319,3404_thumb.jpg begint te lopen van onder naar boven. Echter stopt deze vrij snel en laad de accu niet meer op.

Heb al van alles geprobeerd, opnieuw opgestart. Accu verwijderd en terug gestoken. Via computerbeheer de accu verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Niets werkt.

Iemand een idee hoe dit kan?? Computer is ook niet gevallen o.i.d.

Groet,

Jap

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom op PCH.

Dank je.....

Ik veronderstel dat we er mogen van uit gaan dat de laptop nog perfect werkt op zuivere netspanning, dus met verwijderde batterij en aangekoppelde adapter ?...

Hoe oud is de laptop ?...

De laptop werkt nog perfect op gewone spanning (type daar nu dit bericht ook op...) Dus ook met verwijderde batterij en aangekoppelde adapter. Anders kan het ook niet meer daar mijn accu bijna geheel op is en niet meer laad....

De laptop is circa 2,5 jaar denk ik....

Groet,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop is circa 2,5 jaar denk ik....

Buiten garantie dus...:dong:

Ik denk hier in eerste instantie aan de batterij zelf...andere mogelijkheden zijn het interne laadcircuit / bekabeling / connecties, maar om 100% zekerheid te hebben dien je een PC-hersteller te raadplegen...zelf zou ik geneigd zijn een "berekend risico" te nemen en de batterij te vervangen, maar 100% zekerheid kunnen we je niet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jap,

als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

Nieuwe accu aangeschaft. Probleem nog altijd niet opgelost. Zit nu met 2 accu's maar ze laden maar niet.......

Lampje (Led) van de accu brandt wel alsof deze wordt opgeladen. ....

Wat is de volgende stap welke ik kan ondernemen? Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik er windows 8 op heb geïnstalleerd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.