Ga naar inhoud

Nieuwe pc onderdelen, maar pc start niet op.


latrix

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb eergisteren een moederbord, processor, voeding en werkgeheugen gekocht. ik heb alles in een OUDE pc kast gedaan van 2001 van compaq. Heb alles goed aangesloten, maar de kabeltje van de start, reset, hdled enzo zit al bij elkaar meestal zitten ze los. ik heb die ook op de moederbord aangesloten, maar wanneer ik de pc aanzet brand er alleen een groene led en de pc start niet. Doe ik het kabeltje een rijtje naar voren start de pc ook niet en de groene led ook niet maar wel een oranje led eronder. Ik denk dat het daaraan ligt, dat het niet werkt, of heb ik iets over het hoofd gezien. En de voeding heeft 2x een 3pin connector, terwijl de moederbord een 8 pin nodig heeft. Ik heb het gewoon erop gezet en er steek nu een stukje uit, maar de led gaat gewoon aan. Ik had het ook met een andere voeding ( 550 watt ) gedaan waar wel een 8pin in zit, met het zelfde resultaat. Ik heb een video gemaakt als ik het wat onduidelijk vertel.

Pc onderdelen die ik besteld heb.

moederbord: asrock a55m-hvs

Proccessor: a6-3500 triple core

4gb ram kingstone ddr3

ms-tech 450 watt voeding.

Alles heb ik via de pc-builder gedaan zodat ik niet een verkeerde combinatie kon kopen.

<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: verdana, sans-serif; font-size: 20px; font-weight: bold; line-height: 24px; ">

http://www.youtube.com/watch?v=IO_GeAV5Wzw&feature=youtu.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je zelf al zegt ligt het meer dan waarschijnlijk aan die fische van de power en reset knop,je zult moeten trachten uit te zoeken waar welke knop op moet verbonden worden en dit dan ook zien te bewerkstelligen.

Dit is een vaak voorkomend probleem bij merk computers helaas daar die met OEM bordjes werken die op hun merk zijn afgestemd.

Een andere optie is uiteraard een nieuwe pc case kopen.;-)

Wat die connector betreft voor je moederbord/cpu dat moet ik even opzoeken maar ook daar zit er volgens mij iets niet goed hoor,je zegt 2 x 3 pin maar het laatste dat je laat zien is een 4 pin connectortje.

Van die laatste heb je er twee nodig.

Edit,

Net even wat opgezocht en er zijn blijkbaar verschillende MS-Tech 450Watt voedingen,nu in het slechtste geval heb je maar 1 4pin connector nodig hoor en de eenvoudigste voeding die ik vond is daar alleszins van voorzien.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kunt doen maar dit enkel als je nog een oude case hebt staan is daar de connectors van de powerknop en dergelijken uit verwijderen en deze op de daarvoor bestemde draadjes van je compac case plaatsen.

Wat die cpu connector betreft daar heb je in weze met 1 x 4 pin connector voldoende,die tweede zorgt er voor dat het systeem iets stabieler word wat stroomvoorziening voor de cpu betreft maar is niet echt noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.