Ga naar inhoud

Seagate externe harde schijf kopen of niet?


nbalivenba

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een Seagate backup plus 4tb OF een seagate expansion 3TB kopen.

Want de capaciteit is hoog en de prijs blijft laag.

Maar de vraag is nu. Zijn deze externe schijven wel goed en werken ze goed.

Ik heb er al heel veel reviews over gehoord dat de schijven doorbranden of stoppen met werken? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt een moederbord met een klassieke BIOS en dus ben je beperkt tot schijven van 2TB.

Als je grotere schijven wil gebruiken, moet je een moederbord met UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) hebben.

Even om te verduidelijken het is externe harde schijf. Die je met USB aansluit. Dan maakt moederbord toch niet uit? ofwel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel want ook de toegang naar een externe schijf gaat via het BIOS.

Onlangs nog een geval gehad van iemand met een externe schijf van 3 TB en die kon ook maar 2 TB gebruiken.

Zelfs de schijf opsplitsen in partities van keiner dan 2 TB heeft niet geholpen.

Dus ik kan geen schijf van 3 of 4tb kopen en gebruiken? enkel maar 2tb? En is er dan iets aan te doen want ik heb nogal veel opslagcapaciteit nodig :s

Kan ik dan niet gewoon mijn moederbord naar UEFI ofzo zetten? Of is dat wat er gebeurd als ik mijn BIOS update zoals je in mijn andere topic vroeg?? Want met wat zoeken over UEFI als ik het goed gelezen heb is dat gewoon een Firmware en voor zover ik iets van pc's weet ( wat waarschijnlijk nog niet volledig alles en correct is ) is dat vervangbaar ?

Bedankt voor alle hulp alvast :D

aangepast door nbalivenba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem mijn woorden terug :P maar ookal is mijn moederbord nieuw naar UEFI gekocht ofzo moest ik dat doen , daarmee is de laptop van mijn vriendin ofzo nog niet UEFI dus ben ik er ook niet veel mee aangezien ik ook backups maak van haar pc en bestanden.

Dus ik denk dat ik mij straks dan een seagate expansion 3.5 2TB usb 3 ga kopen ipv 3 of 4 tb

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.