Ga naar inhoud

Geluid doet het niet meer (Windows xp)


noa

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje doet het geluid op mijn laptop het niet meer. Wanneer ik de volumeregeling wil openen krijg ik de melding: "Er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar."

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ben redelijk noob, dus graag niet te ingewikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je een schakelaar of sneltoets op je laptop om het geluid in of uit te schakelen? staat naast je klok een geluidsicoon met een streep erdoor?

Hoor je ook geen geluid bij het opstarten van Windows, afspelen cd's.....?

Ga via start naar configuratiescherm-> geluid.

Staan daar de luidsprekers als standaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een sneltoets Fn+F9 maar die doet het niet eens, en nee er staat helemaal geen geluidsicoon naast de klok rechts onder in het scherm

en ik hoor ook geen geluid bij het opstarten van windows en cd's afspelen kan ik niet want het is een mini laptop

Als ik naar start - configuratiescherm-> geluid ga dan kan ik bij geluiden en audioapparaten nergens op klikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef het merk, model en volledig modelnummer van je laptop door.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop is toen opnieuw geïnstalleerd omdat er toen iets mis was met het beeld maar of het een zuivere installatie was met drivers videokaart, geluid en dergelijke dat weet ik niet zeker maar ik denk het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.