Ga naar inhoud

hardeschijf leegmaken met windows vista


Zuid1234

Aanbevolen berichten

hey,

Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht en de oude aan me vader gegeven.

Nu is het probleem dat ik op me oude heel veel troep heb staan van game's ect. en het staat echt overal in documenten tot progam files. Ik zal graag willen dat alles van de pc af ging behalfe de dingen die ik bij de fabriek in zijn gezet. Ik heb alleen wel 1 probleem... Mijn computer was alvoorgeprogammeert dus geen cd aanwezig. Wel is het een legale versie dus heb een serie nummer aan de zijkant van me pc.

Mijn vraag is: Hoe kan ik me computer schoonmaken/terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Zonder dat ik windows vista en belangerijke dingen eraf gooi...

Mvg,

Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / programma en onderdelen.

Daar kan je veel programma verwijderen.

Mappen met data kan je met de rechtermuisknop verwijderen.

Maar als je een heel partitie hebt met uw data en er staat geen windows of backup's dan kan je met de rechtermuisknop op formateren klikken.

Daarna kan je dit doen:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het gemakkelijkste is gewoon de computer opstarten en dan op F12 klikken en dan zie je wat je moet doen om terug naar fabriekinstelling te zetten.

Dan wordt alles verwijdert en terug opnieuw vista en drivers geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tante die heeft windows 7 op een cd staan kan ik deze dan eventueel op me pc zetten????? En als dat niet kan hoe maak ik een recovery cd want er staan ong 500 progamma's op dus dat verwijderen duurd erg lang,,,,

ze heeft de 32 bit en de 64 bit. volgens haar kan je van alle 2 de cd's 3x een computer mee instaleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor van me tante dat de cd's een Upgrade zijn, dus waarschijnlijk moet je hem over een besturingsysteem zetten. Ik heb zoveel bestanden door elkaar dat ik niet meer weet welke van windows zijn....... en welke ik moet bewaren...

PS: als ik op f12 druk zorgt hij er dan wel voor dat me vista op me pc blijft staan??? ik wil namelijk alleen de progamma's die ik van de fabriek kreeg erop laten staan, want er staat veelste veel op wat ik niet meer gebruik en van somige dingen weet ik niet eens meer waar het vandaan komt/....

aangepast door Zuid1234
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je F12 druk dan wordt alles terug gezet zoals je gekocht had.

Als er ook programma bij zijn worden die ook mee geinstalleerd maar meestal zijn dat trial programma.

Wat de upgrade betreft kan je heel waarschijnlijk ook kiezen om de volledige partitie te formateren maar je moet wel goed opletten. Zodra je een lijst krijgt welke partitie je wilt gebruiken kan je rechts op station (dacht ik) klikken om te formateren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik F12 ga proberen omdat ik gewoon alles naar fabrieks instelling terug wil.

Want het enige wat me pa en ma beetje gebruiken is internet en outlook enz, dat zijn dingen die ik op cd'tje heb staan dus dat kan geen kwaad hoop dat ik eindelijk van me zooi af ben. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.