Ga naar inhoud

Vista SP2 NL is er !


Sarah

Aanbevolen berichten

Misschien toch even het vermelden waard:

Vista SP2 Nederlands is er.

[ATTACH]2327[/ATTACH]

Service Pack 2 (SP2) voor Microsoft Vista en Windows Server 2008 biedt ondersteuning voor nieuwe typen hardware en nieuwe hardwarestandaarden. Dit servicepack omvat alle updates die sinds Service Pack 1 zijn verschenen en vereenvoudigt de implementatie voor gebruikers, ontwikkelaars en IT-professionals.

Methoden voor het downloaden van het meest recente servicepack (zie volgende post, klik op deze link)

Inhoud van SP2

Bezoek voor de releaseopmerkingen bij SP2 de volgende Microsoft-website: Release Notes for Windows Vista with Service Pack 2

Ga naar de volgende Microsoft-website voor een lijst met hotfixes en beveiligingsupdates in SP2: Hotfixes and Security Updates in Windows Server 2008 SP2 and Windows Vista SP2

Belangrijke informatie voordat u SP2 voor Windows Vista installeert

Let op het volgende voordat u SP2 installeert:

  • Het installatieproces kan meer dan een uur in beslag nemen. Wanneer u SP2 installeert op een draagbare computer, moet u daarom controleren of het netsnoer is aangesloten op het lichtnet.
  • Tijdens de installatie wordt de computer een aantal keren opnieuw opgestart. Het is dan ook raadzaam om voordat u begint uw werk op te slaan en alle geopende programma's af te sluiten.
  • Nadat u SP2 hebt geïnstalleerd, is het mogelijk dat een geluidsapparaat of andere hardware niet goed werkt. Installeer de nieuwste versie van het apparaatstuurprogramma als dit probleem zich voordoet. Voor een geluidsapparaat volgt u de stappen in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel: 948481 Problemen met geluid oplossen die optreden na de installatie van een Windows Vista-servicepack
    Voeg een koppeling naar dit artikel toe aan uw map Favorieten of Bladwijzers als u het artikel na de installatie nog wilt nalezen.

Windows Vista Service Pack 1 (SP1) is vereist voor de installatie van SP2 in Windows Vista. Als u Windows Update of Automatische updates gebruikt in Windows Vista, kunt u SP2 pas installeren nadat u SP1 hebt geïnstalleerd.

Klik voor meer informatie over het installeren van Windows Vista SP1 op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base: 935791 Het meest recente servicepack voor Windows Vista ophalen

De tijdelijke versie van SP2 verwijderen

De tijdelijke versie van SP2 is slechts beperkte tijd geldig. U moet de voorlopige versie van het servicepack verwijderen voordat u de definitieve versie van het servicepack installeert. Bovendien kunt u deze software na 1 mei 2010 niet meer gebruiken. Verwijder vóór deze datum de voorlopige versie van SP2.

Voer de volgende stappen uit om de voorlopige versie van SP2 voor Windows Vista en voor Windows Server 2008 te verwijderen:

  1. Klik op StartVistaStartButton.jpg
    , kopieer en plak (of typ) de volgende opdracht in het tekstvak Zoekopdracht starten en druk vervolgens op Enter: appwiz.cpl
  2. Klik op Geïnstalleerde updates weergeven.
  3. Klik op Service Pack voor Microsoft Windows (KB948465) en klik op Verwijderen.
  4. Volg de aanwijzingen om het programma te verwijderen.

Als u meer informatie wilt over het verwijderen van servicepacks voor Windows Vista, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base: 948537 Windows Vista-servicepacks verwijderen als stap bij het oplossen van problemen

Meer informatie over het oplossen van problemen met SP2

  • Voor meer informatie over het oplossen van installatieproblemen met servicepacks voor Windows Vista of voor Windows Server 2008, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base: 947366 Foutbericht bij het installeren van het zelfstandige pakket voor Windows Vista Service Pack 1 of 2 of voor Windows Server 2008 Service Pack 2: De installatie is mislukt of Er is tijdens de installatie van het servicepack een interne fout opgetreden
  • Nadat u SP2 voor Windows Vista en voor Windows Server 2008 hebt geïnstalleerd, is het mogelijk dat een geluidsapparaat of andere hardware niet goed werkt. Installeer de nieuwste versie van het apparaatstuurprogramma als dit probleem zich voordoet.
    • Als u na de installatie van de servicepacks voor Windows Vista geluidsproblemen wilt oplossen, voert u de stappen uit in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel: 948481 Problemen met geluid oplossen die optreden na de installatie van een Windows Vista-servicepack
    • Als u na de installatie van de servicepacks voor Windows Vista hardwareproblemen wilt oplossen, voert u de stappen uit in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel: 948187 Een stuurprogramma is niet geïnstalleerd of een apparaat werkt niet goed na installatie van een Windows Vista-servicepack

    [*]Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie over programma's waarvan bekend is dat daarin functionaliteit verloren gaat nadat u Service Pack 2 hebt geïnstalleerd op een computer met Windows Vista of Windows Server 2008: 969707 Informatie over programma's waarvan bekend is dat deze over verminderde functionaliteit beschikken nadat u Windows Vista Service Pack 2 of Windows Server 2008 Service Pack 2 hebt geïnstalleerd

Veel voorkomende problemen met Vista Service Pack 2 kan u hier nalezen:

Windows Vista SP2 Support

bron: http://support.microsoft.com/kb/948465

post-2-1417703842,9273_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Methoden voor het downloaden van het meest recente servicepack

Windows Vista-updates worden gedistribueerd via servicepacks. Servicepacks zorgen ervoor dat Windows Vista actueel blijft. Tevens wordt de functionaliteit van de computer uitgebreid en bijgewerkt door servicepacks. Dit artikel bevat drie stapsgewijze methoden waarmee u het meest recente servicepack voor Windows Vista kunt ophalen. Voordat u de methode selecteert die u wilt gebruiken, moet u echter controleren of aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • Het servicepack is nog niet op de computer geïnstalleerd.
  • U bent aangemeld bij de computer met een gebruikersaccount van een computerbeheerder.
  • De computer waarop u het servicepack wilt installeren, is verbonden met internet.

Als u niet zeker weet of al deze voorwaarden van toepassing zijn, raadpleegt u de sectie 'Voordat u probeert het meest recente Windows Vista-servicepack te downloaden'. Selecteer anders de methode die u wilt gebruiken om het servicepack te downloaden en te installeren.

Methoden voor het downloaden van het meest recente servicepack

32 bit Vista

Downloadinformatie: KB948465: Zelfstandige module van Windows Server 2008 Service Pack 2 en Windows Vista Service Pack 2 - ALL Language

64 bit Vista

Downloadinformatie: KB948465: Zelfstandige module van Windows Server 2008 Service Pack 2 en Windows Vista Service Pack 2 - ALL Language voor op x64-gebaseerde computers

Belangrijk Het is mogelijk dat Windows Update het meest recente servicepack van Windows Vista niet aan bepaalde gebruikers aanbiedt. Dit probleem kan zich om verschillende redenen voordoen. Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base om een volledige lijst met oorzaken en oplossingen weer te geven:

948343 (Windows Vista and Windows Server 2008 service packs are not available for installation through Windows Update ) Windows Vista-servicepacks kunnen niet worden geïnstalleerd vanaf Windows Update en worden niet aangeboden door Automatische updates.

bron: Het meest recente servicepack voor Windows Vista ophalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze nuttige en duidelijke informatie.

Spijtig is er een drukfoutje in de tekst geslopen in de lijn:

Meer informatie over het oplossen van problemen met PS2

Als je dat wijzigt in SP2 dan ben ik helemaal mee.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze nuttige en duidelijke informatie.

Spijtig is er een drukfoutje in de tekst geslopen in de lijn:

Meer informatie over het oplossen van problemen met PS2

Als je dat wijzigt in SP2 dan ben ik helemaal mee.

Joke

Bedankt voor het melden Joke, ik citeerde Microsoft en blijkbaar kunnen ze daar ook niet typen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik jullie nog eens moet lastigvallen.

Op mijn laptop staat: Windows Vista Home Premium. Het is 32 bit en in het Nederlands.

Op de site van MS kan ik SP2 wel vinden met 5 talen (engels....) maar Nederlads staat er nergens tussen.

Ook geeft MS de raad, indien het taalpakket niet overeenkomt, te wachten tot de juiste taal wel beschikbaar is.

Graag jullie advies.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik jullie nog eens moet lastigvallen.

Op mijn laptop staat: Windows Vista Home Premium. Het is 32 bit en in het Nederlands.

Op de site van MS kan ik SP2 wel vinden met 5 talen (engels....) maar Nederlads staat er nergens tussen.

Ook geeft MS de raad, indien het taalpakket niet overeenkomt, te wachten tot de juiste taal wel beschikbaar is.

Graag jullie advies.

Joke

Klopt, op de microsoft site is de onafhankelijk nederlandse versie nog niet beschikbaar.

Via windows update zou deze moeten gevonden worden. Zoek dus even naar nieuwe updates...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat hij het hier niet wilt installeren.

Heb al alles uitgezocht maar vind echt de oorzaak niet :(

Ik krijg de foutmelding (zie afbeelding)

en de URL over de foutmelding is: Error message when you try to install Windows Vista Service Pack 2: "One or more system components that the service pack requires are missing"

Heb je een aangepaste installatie van Windows Vista toevallig? (vlite bvb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de link hier liep ik altijd vast en heb dan zelf maar gezocht naat SP2 NL via Google. De link ben ik vergeten te saven.

Ik heb SP2 gedownload en zonder problemen geïnstalleerd. Het installeren heeft wel heel lang geduurd maar het werkt.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.