Ga naar inhoud

Bereik draadloos netwerk


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zou graag met de laptop buiten op het internet kunnen. Mijn bereik is heel weinig of helemaal niets juist aan de achterdeur. Ik heb een tijdje geleden zo een usb boost stick gebruikt. Ze zeggen dat je het bereik kunt vergroten maar dit werkt dus totaal niet. Heeft er iemand suggesties zodat ik toch op het net kan? De draadloze router staat helemaal vooraan in het huis.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een access point is eigenlijk het draadloze gedeelte van je router. Je kan je AP op een tweede/andere plaats installeren zodat je je bereik kan vergroten en je ontvangst verbeteren. Gezien je je router al niet kan verplaatsen, vermoed ik dat dit ook geen optie is daar je AP met je router bverbonden moet zijn met een utp kabel.

kostprijs 75@100 €.

Een andere/duurdere mogelijk heid is werken met PowerLan. internet via de electriciteits leidingen. Deze sluit je enerzijds aan op de router en het andere deel kan je in eender welk stopcontact pluggen om je pc te verbinden. kostprijs van een startsetje is ook ong 100€ dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook de 2 systemen combineren.

De ene homeplug stop je in het stopkontakt aan je router en je verbind de router en die plug met een utp kabel. De andere homeplug stop je in een stopkontakt aan de achterdeur en daar kan je dan (ook weer met een utp kabel) een access point op aansluiten en dan kan je draadloos in de achetertuin met je laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh...nee. de wl 40 is een antenne set die je aansluit op uw wireles pci kaart. hier vervang je de aanwezige antennes door dit apparaat. Daardoor kan je de antennes op een betere locatie plaatsen.

de wl130 is dus het AP zoals voordien vermeld en dien je nog steeds op je router aan te sluitenµ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de WL130 als je in de handleiding kijkt zie je dat het toestel in verschillende modi kan ingesteld worden. "AP" en/of "wireless extender". In de tweede modus zou je het toestel gewoon ergens plaatsen waar je juist nog één blokje of twee blokjes ontvangst hebt en het toestel pikt dit signaal op en versterkt dit gewoon. Heeft iemand ervaring dat dit goed werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.