Ga naar inhoud

draadloze modemrouter


sjefke59

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik blijf met een paar vragen zitten mbt mijn netwerk, ik heb in de huiskamer mijn AOP (abonee overname punt) waar mijn combi modemrouter (Cisco EPC3925 EuroDocsis) van Ziggo geplaats is, nu is het bereik door huis onvoldoende en heb dit opgelost door een draadloze router (Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X4) te plaatsen op een betere plek in huis.

Om de wifi signalen niet storen heb ik het wifi-deel van de cisco modemrouter uitgeschakeld.

Mijn draadloze verbindingen werken nu probleemloos, ik kom echter op diverse forums de meest uiteenlopende oplossingen tegen zoals: "router achter router" waarbij de 2e router geen adressen uitdeelt en ook 1e router in bridge mode, eigenlijk weet ik het niet meer wie kan mij helpen voor de meest elegante en veilige oplossing.

mvrg,

sjefke59

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw ziggo modemrouter is duidelijk een actieve router.

Als je dan een tweede router plaatst dan moet je dat als niet-actieve router instellen en dat wilt zeggen dchp uitschakelen.

Reset de tweede router en dan netwerkkabel van vrije poort van zigge modemrouter naar vrije poort van sitecom router.

Meestal is dat voldoende.

Indien dat niet zo is dan moet je instellen in sitecom router.

Draadloos van de tweede router mag je gerust aan laten staan en dezelfde SSID als netwerksleutel geven als ziggo modemrouter zodat je één draadloos signaal ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.